Erfarenhet av rekrytering och HR-administration och vill arbeta i Tyskland?
Erfarenhet av rekrytering och HR-administration och vill arbeta i Tyskland?
BASF Group · · Ansök senast 18 aug. (3 dagar kvar)
Heltid · Tillsvidareanställning
Vill du vara en del av en stor internationell HR-miljö med engelska som arbetsspråk?
Tycker du om att arbeta med rekrytering och personaladministration? Skulle du vilja bosätta dig och arbeta i Tyskland? Då är detta en spännande arbetsmöjlighet för dig!
BASF Services Europe GmbHi Berlin söker en engagerad medarbetare som kommer att ansvara för svensk personaladministration och rekrytering åt BASF i Sverige. Du kommer att vara en del av ett internationellt team och fungera som huvudkontakt för de koncernbolag som är belägna i Sverige. Detta är en unik möjlighet för dig som vill kombinera din expertis inom svensk personaladministration och rekrytering, med arbetsmöjligheter i en internationell koncern i Tyskland.
Arbetsuppgifter:
Som person är du serviceinriktad och du tycker om att bidra till teamet med kunskap och förslag på förbättringar. Dina kollegor beskriver dig som strukturerad, analytisk och duktig på att planera. Tycker du att det här låter som du? Kan du tänka dig att vara en del av en internationell arbetsmiljö med en stabil koncernstruktur? Då vill vi gärna höra av dig!
BASF erbjuder sina arbetstagare en rad förmåner. Du kan få boendet i Berlin betalt de första fyra veckorna så att du har gott om tid att hitta ditt nya hem i Tyskland. Du är en del av teamet från dag ett och blir väl omhändertagen genom ett professionellt arrangemang. BASF Service Hub ligger i Berlin, men du kan arbeta hemifrån eller från andra kontor runtom i Tyskland om du så tycker. Dessutom erbjuds flexibla arbetstider, 30 dagars betald semester och möjlighet att arbeta på distans från var som helst i Europa upp till 6 veckor per år.
Detta är en unik möjlighet för dig som drömmer om att arbeta för en internationell koncern. BASF erbjuder sina arbetstagare möjlighet att utvecklas och därmed goda karriärmöjligheter. Innovativa och hållbara lösningar är en del av det som BASF på engelska kallar "connected thinking". Bli en del av ett framtidsinriktat och internationellt team som omfattar mångfald och lika möjligheter för alla - oavsett kön, ålder, ursprung, läggning, rörlighet eller religion.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta vår rekryteringspartner Head4More, Anne Skinnemoen, tel. +47 986 30 813. Lämna in din CV under "Sök" eller via arbetsannonsen på www.head4more.com så snart som möjligt. Alla arbetsansökningar behandlas konfidentiellt.
Tycker du om att arbeta med rekrytering och personaladministration? Skulle du vilja bosätta dig och arbeta i Tyskland? Då är detta en spännande arbetsmöjlighet för dig!
BASF Services Europe GmbHi Berlin söker en engagerad medarbetare som kommer att ansvara för svensk personaladministration och rekrytering åt BASF i Sverige. Du kommer att vara en del av ett internationellt team och fungera som huvudkontakt för de koncernbolag som är belägna i Sverige. Detta är en unik möjlighet för dig som vill kombinera din expertis inom svensk personaladministration och rekrytering, med arbetsmöjligheter i en internationell koncern i Tyskland.
Arbetsuppgifter:
- Bidra till en framgångsrik överföring av HR-tjänster från BASF i Sverige till BASF i Tyskland.
- Vara huvudansvarig inom rekryteringsprocessen; hitta och välja ut relevanta kandidater, genomföra anställningsintervjuer, hålla kontakten med kandidaterna under hela rekryteringsprocessen samt fungera som rådgivare vid utarbetande av erbjudanden och uppgörande av ersättningar. [RS1]
- Få utbildning om lönehantering, samt delta i lönearbete i samarbete med tredjepartsleverantörer, hantera aktiviteter som sker efter löneutbetalning, utföra allmänna HR-tjänster och rapportering.
- Ansvara för den interna försäkrings- och pensionsadministrationen samt att ständig vara i kontakt med de externa pensionsbolagen.
- Säkerställa att HR-tjänsterna inom BASF är i linje med svensk lag och diverse myndighetskrav. Utöver detta bör dessa vara i linje med de riktlinjer som finns inom koncernen.
- Bidra internet till att öka kunskap och kvalitet genom att dokumentera processer och lagbestämmelser i enlighet med de höga standarder som upprätthålls av BASF.
- Hålla dig uppdaterad om den tekniska utvecklingen inom området och bidra med idéer till teamet.
- Vara med och utveckla digitaliseringsprocesserna i teamet.
Som person är du serviceinriktad och du tycker om att bidra till teamet med kunskap och förslag på förbättringar. Dina kollegor beskriver dig som strukturerad, analytisk och duktig på att planera. Tycker du att det här låter som du? Kan du tänka dig att vara en del av en internationell arbetsmiljö med en stabil koncernstruktur? Då vill vi gärna höra av dig!
BASF erbjuder sina arbetstagare en rad förmåner. Du kan få boendet i Berlin betalt de första fyra veckorna så att du har gott om tid att hitta ditt nya hem i Tyskland. Du är en del av teamet från dag ett och blir väl omhändertagen genom ett professionellt arrangemang. BASF Service Hub ligger i Berlin, men du kan arbeta hemifrån eller från andra kontor runtom i Tyskland om du så tycker. Dessutom erbjuds flexibla arbetstider, 30 dagars betald semester och möjlighet att arbeta på distans från var som helst i Europa upp till 6 veckor per år.
Detta är en unik möjlighet för dig som drömmer om att arbeta för en internationell koncern. BASF erbjuder sina arbetstagare möjlighet att utvecklas och därmed goda karriärmöjligheter. Innovativa och hållbara lösningar är en del av det som BASF på engelska kallar "connected thinking". Bli en del av ett framtidsinriktat och internationellt team som omfattar mångfald och lika möjligheter för alla - oavsett kön, ålder, ursprung, läggning, rörlighet eller religion.
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta vår rekryteringspartner Head4More, Anne Skinnemoen, tel. +47 986 30 813. Lämna in din CV under "Sök" eller via arbetsannonsen på www.head4more.com så snart som möjligt. Alla arbetsansökningar behandlas konfidentiellt.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
BASF Group