Jobbsafari är en del avschibsted logo

Entreprenadupphandlare

Locum AB · Stockholm · Ansök senast 20 maj

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Locum söker erfaren entreprenadupphandlare

Har du upphandlat byggentreprenader enligt AB04? Vill du ingå i en rutinerad organisation som är en del av en större vision - att bli ledande inom utvecklingen av vårdmiljöer i Sverige? Då kan Locum vara rätt arbetsplats för dig!

Om rollen

Locum är en beställarorganisation som med hjälp av dess upphandlingsenhet, löpande utarbetar och upphandlar centralt stödjande avtal för konsulter, byggentreprenader, fastighetsdrift samt FM-tjänster enligt LOU.

Upphandlingsenheten består i dag av en inköpschef samt fem upphandlare. Enheten är under utveckling och planeras att växa till nio medarbetare under 2022. Utöver upphandling av konsulter, byggentreprenader samt driftentreprenader är enheten ett stöd för hela organisationen i upphandlingsfrågor. Enheten hanterar även upphandling av ramavtal samt förnyad konkurrensutsättning.

Upphandlare arbetar tillsammans med Locums projektledare och övriga inom projektavdelningen fram förfrågningsunderlag och upphandlingsstrategi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som entreprenadupphandlare ansvarar du för upphandlingar av byggentreprenader gällande Locums sjukhus och vårdfastigheter. Projektens storlek varierar från mindre till större komplexa och omfattande projekt.

Rollen innebär ett verksamhetsnära arbete där du agerar kompetensstöd till Locums interna beställare genom hela upphandlingsprocessen. Tillsammans med enhetens kollegor informerar och utbildar ni kontinuerligt övriga inom organisationen i frågor rörande upphandling och entreprenadjuridik.

Rollen ingår i enheten för upphandling och rapportering sker till inköpschefen.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Genomföra upphandlingar av entreprenader. I arbetet ingår bland annat arbetsmöten för framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, utvärdera inkomna anbud, upprätta beslutsunderlag och kontrakt.
  • Genomföra upphandling av ramavtal och förnyad konkurrensutsättning mot tecknade ramavtal.
  • Stötta stab och förvaltning i avtalsrelaterade frågor avseende byggentreprenader på strategisk såväl som operativ nivå.
  • Utforma inköpsstrategier i samverkan med interna beställare.
  • Genomföra marknadsanalys inför upphandling.
  • Uppföljning av leverantörer.
  • Delta i kategoristyrningsarbete.
  • Vara ett stöd för organisationen under kontraktets livslängd.
  • Informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom området upphandling, driftavtal och entreprenadjuridik.
  • Vidareutveckling av med mallar och rutiner.
Vad Locum erbjuder dig

Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder Locum sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Organisationen säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Kulturen hos Locum präglas av gemensamma ledord och värderingar och här omges du av kompetenta kollegor samtidigt som du erbjuds kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Locums sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar Locums värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas här.

För Locum är det en självklarhet att eftersträva jämställdhet och jämlikhet på arbetsplatsen och se ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Din profil

Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll:
  • Relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet i kombination med eftergymnasiala kurser/utbildningar inom inköp.
  • Flera års dokumenterad erfarenhet av inköp, från bygg- eller fastighetbranschen.
  • Goda kunskaper och erfarenhet inom entreprenadjuridik och de allmänna bestämmelserna gällande AB04, ABT06 och AMA systemet.
  • Erfarenhet av offentliga upphandlingar.
  • Lösningsorienterad och pragmatisk.
  • Affärsmässig, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för att samordna och få relevanta personer att arbeta mot samma mål.
Välkommen med din ansökan!

Om du tycker att tjänsten som entreprenadupphandlare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.

I denna rekryteringen samarbetar Locum med Fasticon. Alla ansökningar behandlas löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Dajana Mladenovic på 08-559 21 616 alternativt dajana.mladenovic@fasticon.se.

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning.

Om Fasticon

Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Locum AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Dajana Mladenovic

08-559 21 616

Dela jobbannonsen

Anmäl annons