Jobbsafari är en del avschibsted logo

Enhetssamordnare till avdelningen personlig assistans

Enhetssamordnare till avdelningen personlig assistans

Skövde kommun, Sektor vård och omsorg · Skövde · Ansök senast 13 feb.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Är du serviceinriktad och trivs med att samarbeta och att ha många kontaktytor? Då kanske detta är en tjänst för dig? Nu söker vi en enhetssamordnare till avdelningen Personlig assistans då vi nu gör en utökning av ytterligare en enhetssamordnare på avdelningen. På avdelningen utför vi insatser inom personlig assistans, korttidstillsyn, korttidsvistelse, ledsagning, avlösning, kontaktperson. Bemanningsenheten för hela sektorn ligger även organiserad under denna avdelning. Vi arbetar med individens behov i centrum och ge möjlighet till att kunna leva självständigt, känna delaktighet och trygghet i sin vardag. I rollen som enhetssamordnare för avdelningen Personlig assistans blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka och må bra på jobbet. ARBETSUPPGIFTER Som enhetssamordnare arbetar du på uppdrag av avdelningens chefer, över hela avdelningens område. Du kommer att vara delaktig i och utföra enhets- och verksamhetsnära frågor som nödvändiga för att nå uppsatta mål. Du ingår i en grupp arbetsgrupp med andra enhetssamordnare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja chefer i personaladministrativt arbete, exempelvis arbete med bemanning, frånvarohantering, schemaläggning och andra administrativa uppgifter. Vi arbetar i Medvind och flera andra verksamhetssystem. I rollen som enhetssamordnare ingår att medverka i att ta fram rutiner och riktlinjer som bidrar till enhetens utvecklings- och kvalitetsarbete. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som söker har kunskap och god kännedom om verksamhetsområdet, erfarenhet av administrativt arbete samt arbete med bemanningsfrågor. En förutsättning för att lyckas i rollen ser vi att du har stor erfarenhet av arbete i olika verksamhetssystem. Som person är du mycket serviceinriktad och för dig är gott samarbete inom verksamheten viktigt. Du trivs även bra med verksamhetsutveckling då du har en god förmåga att se helheten. Du har goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du är flexibel, lösningsfokuserad och har god förmåga att möta andra människor. Du är initiativrik och van att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och tidigare erfarenhet. Körkort B är ett krav. ÖVRIGT Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer. Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant. Välkommen att vara med och spela med oss du också! Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skövde kommun, Sektor vård och omsorg

Placering

Skövde

Kontaktperson

Skövde kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons