Enhetschef, Hjärtebackens vård- och omsorgsboende

Kristianstads kommun · Kristianstad

·

Ansök senast 15 dec.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Vi har en samlad organisation för vård- och omsorgsboende med fokus att stödja våra äldre till en meningsfull tillvaro hela livet ut. Vill du vara med oss på resan? Omsorgsförvaltningen befinner sig i ständig utveckling och har sedan en tid tillbaka en funktionsindelad organisation detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. En av våra chefer går nu vidare till nya utmaningar. Vi söker därför dig som vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi för att, tillsammans med oss, skapa framtidens vård- och omsorgsboende. Vi tror att du är en ledare som finner det stimulerande och utmanande att driva en enhet i förändring med omstart som rubrik. Du jobbar aktivt med individens behov i centrum och har siktet inställt på meningsfull tillvaro och ökat självbestämmande för äldre som bor i lägenhet på vård och omsorgsboende. Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala HR-, Ekonomi, IT- och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal- och budgetansvar. Arbetsuppgifter I uppdraget ingår fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du kommer att ansvara för cirka 30 medarbetare. Du ingår i ledningsgruppen för område vård- och omsorgsboende. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö. Vi söker här en chef till en enhet i stark förändring med siktet inställt på en omstart, varför du måste ha modet att stå fast vid dina värderingar i syfte att skapa arbetsglädje för medarbetarna samt kvalitet för våra kunder. Som enhetschef stimulerar, engagerar och motiverar du dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. För dig är det också naturligt att sätta laget framför jaget varför samarbete och transparens är honnörsord i ditt ledarskap! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du ledarskapsutbildning är det meriterande liksom utbildning i förändringsledarskap. Du har gedigen chefserfarenhet, goda kunskaper i gällande lagstiftning och erfarenhet av budgetansvar samt analys och uppföljning i syfte att styra och leda. Vi vill också att arbetsmiljöansvar har ingått i din ledarroll liksom erfarenhet av förändringsledarskap och av att driva kvalitetsutveckling. Vi ser gärna att du har vana från politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande med demenskunskap och erfarenhet inom demensområdet. Arbetet kräver kommunikation och dokumentation och vi förutsätter att du har god datorvana, en god kommunikationsförmåga samt behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort för manuell växellåda är ett krav. Som person är du prestigelös och utvecklingsinriktad, du lyssnar, involverar och får människor med dig. Du utvecklar genom att involvera, motivera och stödja. Du kan prioritera och fatta beslut, är resultatinriktad och skapar förutsättningar för arbetsglädje genom din tydlighet som chef. Vidare har du förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv. Ett ledarskap präglat av lyhördhet, mod och tydlighet. Anställningsvillkor Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Intervjuer kommer genomföras den 18 respektive 21 december. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Olsson, verksamhetschef på telefon 044-13 58 80. Sista ansökningsdag är 2020-12-15. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från försäljare av ytterligare jobbannonsering. Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan. I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Kristianstads kommun

Placering

Kristianstad

Kontaktperson

Kristianstads kommun

Vid ansökan:Ange referens OMS-2020/583 i din ansökan