Ekonomiassistent till Ängelholm
Dreamwork Scandinavia · Ängelholm · Ansök senast 29 jan.
Heltid · Visstidsanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Kort om tjänsten
Dreamwork söker efter en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent till vår kund i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.
De centrala arbetsuppgifterna inkluderar löpande leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och administration. Uppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos kund därefter.
Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, redovisningsekonom, redovisning, ekonomi.
Om verksamheten
Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Vår kund är en ledande aktör inom den svenska Bygg- och anläggningsbranschen.
Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bl.a:
Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. Har du arbetat mot Norge är det mycket meriterande.
Vi ser gärna att du är en god användare av Excel. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.
Som person är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Du talar och skriver på svenska obehindrat och talar flytande engelska.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta anna.karlsson@dreamwork.se, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Dreamwork söker efter en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent till vår kund i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.
De centrala arbetsuppgifterna inkluderar löpande leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och administration. Uppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos kund därefter.
Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, redovisningsekonom, redovisning, ekonomi.
Om verksamheten
Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Vår kund är en ledande aktör inom den svenska Bygg- och anläggningsbranschen.
Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bl.a:
- Löpande redovisning
- Kundreskontra
- Månads- och bankavstämningar
- Påminnelser
- Utbetalningar
- Nyupplägg av leverantörer
- Momsfrågor
- Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering
Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare. Har du arbetat mot Norge är det mycket meriterande.
Vi ser gärna att du är en god användare av Excel. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.
Som person är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Du talar och skriver på svenska obehindrat och talar flytande engelska.
Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta anna.karlsson@dreamwork.se, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.