Jobbsafari är en del avschibsted logo

Ekonomiadministratör / Kundreskontra / Fakturering

Ekonomiadministratör / Kundreskontra / Fakturering

Bravura · Stockholm · Ansök senast 17 aug.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Har du erfarenhet av fakturering och söker jobb med start inom kort? Vill du dessutom vara en del av ett växande finansteam hos ett av Sveriges ledande tekniska varumärken och en ledande aktör inom global företagskommunikation?

Om tjänstenDetta är ett konsultuppdrag som varar i 9 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Företaget. Uppdragsperioden är från 1 juli - 31 mars.

Om företagetFöretaget är en ledande aktör inom global företagskommunikation. De erbjuder molnbaserade kommunikationstjänster som gör att kunderna kan integrera meddelande (SMS)-, röstapplikations- och mobildatatjänster i sin verksamhet. Kommunikationstjänster används för hantering av kritisk information hos exempelvis banker, flygbolag, aktörer inom sjukvården samt teknikbolag. Bolaget startades under 2008 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget har listats som ett topp 10 tillväxtföretag av Financial Times och #1 av Bloomberg.

ArbetsuppgifterSom billingadminsitratör är du ansvarig för kommunikationen av faktureringsförfrågningar via Salesforce och e-post mellan kund. Du ansvarar för att förbereda fakturering för inlämning till kunder av olika slag och finansiella avstämningar. Du förbereder och granskar månadens fakturor enligt företagets riktlinjer med hjälp av finansiella rapporter för att säkerställa överensstämmelse med leveransbara tidsfrister. Du analyserar, undersöker och löser en mängd interna och externa kundfrågor om faktureringsstatus. Du arbetar främst med kunder från Sverige och UK.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi
  • Arbetslivserfarenhet från en liknande kundnära roll inom en ekonomifunktion
  • Goda kunskaper i Office och Excel
  • Kunskaper/förståelse för SQL/Salesforce/SAP ByD, Hogia är meriterande
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska
Du är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Du är duktig på att sätta upp och hålla tidsramar och är mån om att arbeta till dess resultat är uppnådda. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du lämnar inget ogjort. Därtill ser du inga problem med att stötta dina kollegor på olika områden och anstränger dig för att leverera lösningar som underlättar för andra. Eftersom rollen innebär en del kontaktytor i organisationen så ser vi gärna att du trivs i sociala miljöer och har en god kommunikativ förmåga.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: billingadministratör, billing, fakturering, fakturaadministration, SQL, fakturahantering, ekonomi, telekom, FMCG, administratör, excel, telekom, salesforce, Heltid, Stockholm

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons