Jobbsafari är en del avschibsted logo

Ekonomi- och inköpsassistent

Gildhouse AB · Varberg · Ansök senast 20 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Brinner du för ekonomi, inköp och administration? Är du dessutom en noggrann person med mycket energi som vill vara med och möjliggöra ökad servicegrad till våra kunder i handeln? Då kan detta vara en roll för dig!

Vi erbjuder en spännande chans för dig som har gedigen erfarenhet av ekonomiarbete och administration.

Du kommer att arbeta tillsammans med vårt team i Varberg och vara ansvarig för löpande fakturering, orderläggning, avstämning och uppföljning av kundreskontra, lager med mera. Du har en positiv och säljande personlighet och brinner för kommunikation både inom och utom den egna organisationen då rollen innebär daglig kontakt med såväl säljare som kunder. Du är en viktig del i att vidareutveckla och säkerställa en hög servicegrad ut mot våra kunder genom att upprätthålla och förbättra våra administrativa- och ekonomirutiner.

Vår målsättning är att vara Sveriges ledande leverantör till handeln inom våra kategorier som i dagsläget innefattar smycken, håraccessoarer och skönhetsprodukter (naglar, fransar och makeup). Våra varumärken är Dazzling, Kiss och Pastel.

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid med arbetsplats i Varberg. Vi rekryterar löpande och fyller positionen när vi hittar en lämplig kandidat, vänta inte med att skicka in din ansökan! Med anledning av att vi växer finns det med en enastående insats goda möjligheter till en förlängning.

Du är en driven och målfokuserad person som gillar ordning och reda och att hantera löpande administration och ekonomi. Du bör ha goda kunskaper om redovisning och bokföringsregler. Inköpsarbete är meriterande.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och självgående med en positiv inställning till förändringar och effektiviseringar. Du har god analytisk förmåga och gillar kommunikation både inom och utom den egna organisationen.

Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift samt har god datorvana, mycket goda kunskaper i Office-paketet och vana att arbeta i affärssystem som hanterar order och fakturering etc. Du är en lagspelare som tycker om att ha egna ansvarsområden och gillar ett högt arbetstempo och att arbeta med deadlines.

Vi vill att du som söker tycker om en dynamisk och föränderlig arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ekonomi- och/eller inköpsarbete samt är en strukturerad administratör. Viktiga egenskaper är ordning och reda, noggrannhet, effektivitet och en hög energinivå.

Du är kommunikativ, har lätt för att skapa nya kontakter och tycker om att arbeta i team. Du gillar ansvar, korta beslutsvägar och är van att skapa resultat. Du är flexibel och hugger i där det behövs.

Vi kan erbjuda dig en kul tjänst i ett expansivt och resultatfokuserat företag med konkurrenskraftiga produkter och starka varumärken.

Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss på Gildhouse idag!

Gildhouse affärsidé är att designa, producera, sälja och serva dagligvaru- och detaljhandeln i Norden med smarta skönhetskoncept inom kategorierna smycken, skönhet och håraccessoarer.

Huvudkontor och lager ligger i Varberg. Vi är totalt 16 medarbetare och bolaget omsätter på årsbasis cirka 30 MSEK. Bland kunderna märks bland annat ICA, Coop, Åhléns, Kicks, Lyko, Gekås med flera

Vi brinner för att leverera produkter av hög kvalitet till ett bra pris, som lyfter människor både i vardagen och till fest!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Gildhouse AB

Placering

Varberg

Kontaktperson

Gildhouse AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons