Ekonom / Ekonomi / Administration
Ekonom / Ekonomi / Administration
Bravura · Göteborg · Ansök senast 27 apr.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Är du en självständig ekonom som strävar efter att vara en del av en sammansvetsad grupp? UK Portservice erbjuder dig möjligheten att skapa egna strukturer i en inkluderande verksamhet där alla medarbetare blir hörda.
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att UK Portservice har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och UK Portservice en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetUK Portservice har sedan starten 1996 strävat efter att leverera lösningar och skapa goda relationer, vilka har blivit två viktiga framgångsfaktorer för företaget. UK Portservice kontor är belägna i Göteborg och Borås och totalt är de 18 personer som tillsammans säljer, monterar och utför servicearbete av ett brett utbud av portar i Västsverige. Du kommer att vara en del av teamet på huvudkontoret i Göteborg där du arbetar nära dina kollegor i syfte att driva verksamheten framåt. Företagskulturen präglas av teamkänsla och ambitioner att hålla högsta kvaliteten i arbetet med fokus på nöjda kunder.
ArbetsuppgifterI rollen som ekonom arbetar du självständigt med löpande arbete gällande fakturering och kund- och leverantörsreskontra. En stor del av din arbetstid läggs just på fakturering då UK Portservices serviceverksamhet genererar många fakturor som du hanterar. Du ansvarar även för det förberedande arbetet inför årsbokslut som sköts av en extern redovisningsbyrå. Utöver dina ekonomiska uppgifter stöttar du även verksamheten med andra administrativa uppgifter såsom att hantera frågor kring servicebilar och registrera nya kunder. Det finns även möjlighet att arbeta med lönehantering om erfarenhet och intresse finns. De arbetar i Visma och syftet är att du ska bli ansvarig för systemet och hur strukturen i arbetet ska gå till. Du tar ansvar för att förbättra processer och föreslå förändringar samtidigt som du arbetar nära dina kollegor och har en stor inblick i verksamheten.
Formella krav
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, ekonom, ekonomiassistent, ekonomiansvarig, fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra, administration, Göteborg
Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att UK Portservice har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och UK Portservice en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företagetUK Portservice har sedan starten 1996 strävat efter att leverera lösningar och skapa goda relationer, vilka har blivit två viktiga framgångsfaktorer för företaget. UK Portservice kontor är belägna i Göteborg och Borås och totalt är de 18 personer som tillsammans säljer, monterar och utför servicearbete av ett brett utbud av portar i Västsverige. Du kommer att vara en del av teamet på huvudkontoret i Göteborg där du arbetar nära dina kollegor i syfte att driva verksamheten framåt. Företagskulturen präglas av teamkänsla och ambitioner att hålla högsta kvaliteten i arbetet med fokus på nöjda kunder.
ArbetsuppgifterI rollen som ekonom arbetar du självständigt med löpande arbete gällande fakturering och kund- och leverantörsreskontra. En stor del av din arbetstid läggs just på fakturering då UK Portservices serviceverksamhet genererar många fakturor som du hanterar. Du ansvarar även för det förberedande arbetet inför årsbokslut som sköts av en extern redovisningsbyrå. Utöver dina ekonomiska uppgifter stöttar du även verksamheten med andra administrativa uppgifter såsom att hantera frågor kring servicebilar och registrera nya kunder. Det finns även möjlighet att arbeta med lönehantering om erfarenhet och intresse finns. De arbetar i Visma och syftet är att du ska bli ansvarig för systemet och hur strukturen i arbetet ska gå till. Du tar ansvar för att förbättra processer och föreslå förändringar samtidigt som du arbetar nära dina kollegor och har en stor inblick i verksamheten.
Formella krav
- Några års erfarenhet av ekonomi med fokus på fakturering och kontering
- Erfarenhet av att arbete med ett större flöde av fakturor, gärna inom service eller byggservice
- Du har erfarenhet av Visma och Excel
- Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, ekonom, ekonomiassistent, ekonomiansvarig, fakturering, kundreskontra, leverantörsreskontra, administration, Göteborg
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Bravura
Placering
Göteborg