Jobbsafari är en del avschibsted logo

E-handelsansvarig

Kommunledningsförvaltningen, Upphandlingsenheten · Hässleholm · Ansök senast 10 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Det här erbjuder vi dig! Som E-handelsansvarig ansvarar du för vårt E-handelssystem, Unit4 ERP samt anslutning av användare, funktionalitet, anslutning av nya leverantörer, löpande utbildning och support av systemet. I dina arbetsuppgifter ingår kontinuerlig utveckling och dokumentation av arbetsprocesser som är relaterade till inköp via e handelslösningen. För att få en uppfattning hur vi utvecklas med E-handelslösningen kommer du att göra regelbunden uppföljning av funktionalitet, användargrad och avtalstrohet i samarbete med respektive kategoriansvarig upphandlare. Erfarenhetsbyte och värdefulla kontakter får du genom att ingå i nätverk för e-handel i södra Sverige. Din arbetsplats kommer att vara på Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 2021-04-05 eller enligt överenskommelse. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Du har arbetslivserfarenhet av arbete med IT-system. Det är meriterande om du har arbetat med och har kunskaper om E-handel enligt SFTI och formaten inom EDI som exempelvis EDIFACT och XML samt felhantering och upprättande av tekniska bilagor/avtal. Vi tror det är en fördel om du har arbetat med e-handel inom offentlig verksamhet. Du har förmåga att sätta dig in i och möta användarnas behov. Du har även förmåga att uppnå en bra dialog med systemleverantören för att finna effektiva och smidiga lösningar. Du har akademisk examen inom lämpligt område för arbetet eller motsvarande erfarenhet och utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av projektledning. Din breda digitala kompetens gör att du är självgående och tar ansvar för ditt arbetsområde. För dig är det självklart att värna om ett gott samarbete både med dina kollegor, användare och leverantörer. Du är också tydlig, strukturerad och har lätt för att uttrycka och förmedla dina budskap. Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare. Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html Övrigt Första intervjuer blir via Teams och är inplanerade den 16, 17 och 18 december. Om oss Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, fiber, tillväxt, kommunikation, räddningstjänst och arbetsmarknad samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Upphandlingsenheten ansvarar för kommunövergripande upphandlingar och uppföljning av de centralt tecknade avtalen, att genomföra specifika upphandlingar, att svara för e-handel och uppföljning på uppdrag av kommunstyrelsen, att ge råd internt och till kommunala bolag samt att genomföra information och utbildningsinsatser inom upphandlingsområdet. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Kommunledningsförvaltningen, Upphandlingsenheten

Placering

Hässleholm

Kontaktperson

Hässleholms kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons