Jobbsafari är en del avschibsted logo

E-arkivarie

Jönköpings kommun · Jönköping · Ansök senast 27 sep.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Kanslienheten Vill du vara med och utveckla Jönköping? Är du en relationsskapande och driven person som vill vara med och utveckla vårt e-arkiv? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som trivs i en samordnande roll med många kontakter och med förmåga att sätta dig in i komplexa sammanhang och uppfatta både delar och helhet. Vill du bli en av oss? Jönköpings kommun står inför ett spännande arbete när det gäller digital informationshantering. Målet är att åstadkomma ett helhetsperspektiv över verksamhetsinformationen från skapande till bevarande. Som E-arkivarie har du en central roll i arbetet med att ta fram kvalitetssäkrade, enhetliga och effektiva rutiner för digital informationshantering med ett särskilt fokus vid leveranser till e-arkivet. I rollen som E-arkivarie ansvarar du för vårt e-arkiv som håller på att implementeras. I ansvaret ingår att planera, utveckla och införa leveransprocesser från kommunkoncernens olika verksamhetssystem till e-arkivet. En viktig del är att stödja verksamheterna inför leverans från verksamhetssystem till e-arkiv vilket kan innebära informations- och processkartläggning samt kravställning av leveranser från olika system. Du kommer ha en central funktion i att samordna berörda funktioner såsom teknik, verksamhet och arkiv. I rollen som E-arkivarie kommer du även att fungera som en kunskapsresurs inom området informationsförvaltning. Till din hjälp har du ett kompetensnätverk bestående av exempelvis informationssäkerhetsstrateg, dataskyddsombud, juridik, IT-säkerhet, arkiv, kommunikation samt kunskap från de olika verksamheterna. Du har: - en akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område. Exempel på sådan kan vara arkiv- och informationsvetenskap, systemvetenskap alt. närliggande utbildning med relevant erfarenhet. - kunskaper om regelverk inom arkivområdet samt digital arkiv- och informationshantering. - ett strukturerat arbetssätt och är duktig på att skapa goda relationer. - stort ansvar för att ditt uppdrag når resultat. - förmåga att arbeta såväl självständigt som i arbetslag. Meriterande är: - erfarenhet av arbete inom området för e-arkivering. - erfarenhet av projektledning. - erfarenhet av processkartläggning. - arbetslivserfarenhet från kommunal eller annan myndighet. Om oss Kanslienheten tillhör Administrativa avdelningen på Stadskontoret. Avdelningen ansvarar för kansliverksamhet, stadsarkiv, juristfunktion, överförmyndarnämndens kansli, dataskydd (GDPR) samt informationssäkerhet. För frågor Kontakta Tomas Björk, administrativ chef, 036-10 55 46, tomas.bjork@jonkoping.se Fackliga företrädare (https://www.jonkoping.se/fackligastk) Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Jönköpings kommun

Placering

Jönköping

Kontaktperson

Jönköpings kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons