Driven kundtjänstmedarbetare med intresse för digitalisering och automation till BASF!
Driven kundtjänstmedarbetare med intresse för digitalisering och automation till BASF!
Academic Work · Göteborg · Ansök senast 22 juni
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
BASF söker dig som alltid strävar efter att ge service i världsklass och som gillar att arbeta med varierande arbetsuppgifter. På BASF kommer du att få både möjligheten att arbeta på en internationell marknad samt bli en viktig spelare i ett sammansvetsat team. Sök nu då urval sker löpande!
Information om uppdraget
BASF skapar kemi för en hållbar framtid. Bolaget kombinerar ekonomisk framgång med miljöskydd och socialt ansvar. BASF är världens ledande kemiföretag eftersom de erbjuder intelligenta lösningar för deras kunder och för en hållbar framtid. De kopplar samman och utvecklar människor samt olika talanger över hela världen. De är mer än 115 000 medarbetarna i BASF-koncernen som arbetar med att bidra till deras kunders framgång inom nästan alla sektorer runt om i världen. Deras portfölj är organiserad i fem segment: kemikalier, performance products, functional materials & solutions, agricultural solutions samt olja & gas.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos BASF.
Som anställd hos BASF erbjuds du bland annat:
BASF söker efter en flexibel och kreativ problemlösare som agerar som stöttande funktion gentemot två bolag inom koncernen. Vi ser att du har lätt för att prioritera och är en god lyssnare som på ett professionellt vis kan identifiera kundernas behov.
Kontakten med kunder sker över telefon men du kommer även ha datorn som främsta arbetsredskap.
Du kommer till exempel:
Övrig information
Information om uppdraget
BASF skapar kemi för en hållbar framtid. Bolaget kombinerar ekonomisk framgång med miljöskydd och socialt ansvar. BASF är världens ledande kemiföretag eftersom de erbjuder intelligenta lösningar för deras kunder och för en hållbar framtid. De kopplar samman och utvecklar människor samt olika talanger över hela världen. De är mer än 115 000 medarbetarna i BASF-koncernen som arbetar med att bidra till deras kunders framgång inom nästan alla sektorer runt om i världen. Deras portfölj är organiserad i fem segment: kemikalier, performance products, functional materials & solutions, agricultural solutions samt olja & gas.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos BASF.
Som anställd hos BASF erbjuds du bland annat:
- Kollektivavtal.
- Attraktivt semesterpaket.
- Trygg och bra tjänstepension.
- Privatvårdsförsäkring med möjlighet att tillförsäkra sin familj.
- Generöst friskvårdsbidrag.
- Kompensationspaket med marknadsmässig grundlön och bonus.
BASF söker efter en flexibel och kreativ problemlösare som agerar som stöttande funktion gentemot två bolag inom koncernen. Vi ser att du har lätt för att prioritera och är en god lyssnare som på ett professionellt vis kan identifiera kundernas behov.
Kontakten med kunder sker över telefon men du kommer även ha datorn som främsta arbetsredskap.
Du kommer till exempel:
- Att vara den viktigaste kontakten för deras kundbas, som är gränssnittet mellan BTC Europe, BASF:s interna avdelningar och deras account managers för att säkerställa att försäljningsordern fullgörs (OTC-processer). Ambitionen är att tillhandahålla en hög kundservicenivå hela tiden.
- Du kommer att samarbeta tätt med olika enheter inom organisationen inom anbuds- och erbjudandeprocesser från slutkund. Uppgifterna omfattar intern samordning, kundkorrespondens och tillhandahållande av relevant dokumentation för att säkerställa att erbjudanden lämnas till kunderna vid rätt tidpunkt och i god kvalitet.
- Supportera nya affärsmöjligheter genom att svara på eventuella frågor ifrån nya kunder.
- Skapa och hantera kunddata samt kundanpassningar i SAP.
- Du kommer att arbeta i nära samarbete med kunder och vara expert på deras olika köpverktyg online för att säkerställa att BASF kan erbjuda rätt produkter och tjänster.
- Har 2-3 års arbetslivserfarenhet från en roll som kundtjänstmedarbetare, inom administration eller innesälj där du har skaffat dig kunskap om hela processkedjan från order till leverans.
- Har minst en relevant gymnasieutbildning.
- Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
- Har god data- och systemvana av något tidigare affärssystem.
- Utbildning inom kundservice, försäljning logistik eller liknande.
- Erfarenhet av SAP eller annat ERP-system.
- Tidigare arbetslivserfarenhet av en Internationell miljö.
- Har kunskaper i ett ytterligare nordiskt språk och tyska.
- Arbetat med en bred produktportfolio
Övrig information
- Start: Omgående.
- Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning.
- Lön: Marknadsmässig.
- Placering: Haraldsgatan 5, 413 14 Göteborg
- Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Göteborg