Digital Campaign Manager till Himla
E-commerce Recruit · Stockholm · Ansök senast 13 mars
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Till Himla söker vi nu dig som vill vara med och ta e-handeln till nästa nivå genom att stärka organisationen digitalt i rollen som Digital Campaign Manager. Du kommer in i en expansiv fas där du i en ny roll i bolaget får arbeta med Himlas kampanjer och annonsering i samtliga kanaler. Har du erfarenhet av digitalt kampanjarbete och har kunskaper inom SEM? Är du passionerad inom e-handel och vill ansluta till ett framgångsrikt bolag i tillväxt? Då kan du vara den vi söker!
Om Himla
Himla står för skandinavisk enkelhet och kreativa variationer och är ett svenskt varumärke på en global marknad. I över 30 år har de levt efter samma framgångsrika idé - att skapa vackra kvalitativa textilier för hemmets alla rum. På Himla värdesätts omfattande kompetens och man strävar alltid efter att utveckla den innovativa andan. Läs gärna mer om Himla här.
Om tjänsten
I rollen som Digital Campaign Manager kliver du in i en nyinrättad och trevlig roll där ditt huvudansvar blir att driftsätta, optimera och utveckla Himlas kampanjer och köpta annonsering (SEM) i alla deras kanaler. Du kommer att arbeta i e-handelsteamet som består av 3 kollegor och du kommer tillhandahållas support i form av material för kampanjerna och annonserna från övriga marknadsteamet. Du är också bidragande i att ta fram attraktiva kampanjer för vilka du sätter upp målsättningar samt löpande analyserar för utfall och optimering. Idag arbetar Himla med SoMe-kanaler som Facebook, Instagram, Youtube och Pinterest. Amazon och Google Ads blir viktiga kanaler i ditt arbete. Rapporterar gör du till försäljningschef för e-handeln.
Beroende av din bakgrund och kompetens kommer det finnas goda möjligheter att anpassa rollen, ta mer ansvar och arbeta med fler delar inom e-handeln. För rätt person finns det väldigt goda utvecklingsmöjligheter att växa i bolaget.
Din bakgrund
Vi tror att du som söker rollen är i början av din karriär och har någonstans mellan 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet. För att trivas hos Himla tror vi att du är en person som strävar efter att finna en roll och ett bolag där du har gott om utrymme att växa och utvecklas med bolaget. Du har en relevant utbildningsbakgrund inom digital marknadsföring eller e-handel med goda kunskaper inom digitala affärer utifrån analys, kundbeteenden och trafikdrivning. Har du sedan tidigare arbetat med att bygga varumärke ser vi detta som positivt.
Som person är du analytiskt lagd samtidigt som du har samt känsla för layout och design. Med stort engagemang och god struktur har du förmågan att få projekt i mål i nära samarbete med andra. Du drivs av att jobba både operativt och strategiskt där du tänker helhet. Har du även följande erfarenheter har du goda förutsättningar att lyckas i rollen;
Himla erbjuder
Du ansluter till ett familjärt bolag som är inne i en spännande fas i sin digitala satsning och utlandsexpansion. I rollen ges du möjlighet att påverka både ditt eget arbete och verksamhetens fortsatta digitala utveckling. Medarbetarna är Himlas viktigaste resurs och tillsammans värnar man om hög trivsel på arbetsplatsen, man arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla!
Placering & start
Himlas huvudkontor är beläget i Uppsala. Möjlighet till distansarbete finns, men arbete på huvudkontoret kommer planeras in regelbundet. Tillträde är snarast/enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på info(at)ecommercerecruit.se, alternativt 072-6006421. Vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Himla
Himla står för skandinavisk enkelhet och kreativa variationer och är ett svenskt varumärke på en global marknad. I över 30 år har de levt efter samma framgångsrika idé - att skapa vackra kvalitativa textilier för hemmets alla rum. På Himla värdesätts omfattande kompetens och man strävar alltid efter att utveckla den innovativa andan. Läs gärna mer om Himla här.
Om tjänsten
I rollen som Digital Campaign Manager kliver du in i en nyinrättad och trevlig roll där ditt huvudansvar blir att driftsätta, optimera och utveckla Himlas kampanjer och köpta annonsering (SEM) i alla deras kanaler. Du kommer att arbeta i e-handelsteamet som består av 3 kollegor och du kommer tillhandahållas support i form av material för kampanjerna och annonserna från övriga marknadsteamet. Du är också bidragande i att ta fram attraktiva kampanjer för vilka du sätter upp målsättningar samt löpande analyserar för utfall och optimering. Idag arbetar Himla med SoMe-kanaler som Facebook, Instagram, Youtube och Pinterest. Amazon och Google Ads blir viktiga kanaler i ditt arbete. Rapporterar gör du till försäljningschef för e-handeln.
Beroende av din bakgrund och kompetens kommer det finnas goda möjligheter att anpassa rollen, ta mer ansvar och arbeta med fler delar inom e-handeln. För rätt person finns det väldigt goda utvecklingsmöjligheter att växa i bolaget.
Din bakgrund
Vi tror att du som söker rollen är i början av din karriär och har någonstans mellan 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet. För att trivas hos Himla tror vi att du är en person som strävar efter att finna en roll och ett bolag där du har gott om utrymme att växa och utvecklas med bolaget. Du har en relevant utbildningsbakgrund inom digital marknadsföring eller e-handel med goda kunskaper inom digitala affärer utifrån analys, kundbeteenden och trafikdrivning. Har du sedan tidigare arbetat med att bygga varumärke ser vi detta som positivt.
Som person är du analytiskt lagd samtidigt som du har samt känsla för layout och design. Med stort engagemang och god struktur har du förmågan att få projekt i mål i nära samarbete med andra. Du drivs av att jobba både operativt och strategiskt där du tänker helhet. Har du även följande erfarenheter har du goda förutsättningar att lyckas i rollen;
- Goda kunskaper i Google Analytics och Google Ads
- Kunskap inom sociala medier och andra digitala verktyg
- God kommunikatör, flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
- Meriterande om du även har kunskaper i tyska
- SEO, copy och grafiskt arbete i olika former
- E-handelsplattformen Magento 2
- Utlandsexpansioner med exportförsäljning inom e-handel
- Amazon eller andra marknadsplatser
Himla erbjuder
Du ansluter till ett familjärt bolag som är inne i en spännande fas i sin digitala satsning och utlandsexpansion. I rollen ges du möjlighet att påverka både ditt eget arbete och verksamhetens fortsatta digitala utveckling. Medarbetarna är Himlas viktigaste resurs och tillsammans värnar man om hög trivsel på arbetsplatsen, man arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla!
Placering & start
Himlas huvudkontor är beläget i Uppsala. Möjlighet till distansarbete finns, men arbete på huvudkontoret kommer planeras in regelbundet. Tillträde är snarast/enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på info(at)ecommercerecruit.se, alternativt 072-6006421. Vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan!
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
E-commerce Recruit
Placering
Stockholm