Development Manager
Cambio · Stockholm · Ansök senast 8 aug.
Heltid · Tillsvidareanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och vi har placerat oss på topp 15-listan och fått utmärkelsen ”Sveriges Bästa Arbetsplats” 2020 och 2021!
Din roll och teamet
Vi på Cambio växer, både i form av personal och produktutbud. Vi söker nu flera duktiga ledare till medarbetare i Linköping, Motala, Stockholm och Colombo, Sri Lanka.
Vår utvecklingsorganisation har vuxit kraftigt under de senaste åren och vi arbetar ständigt med att bli mer effektiva i den agila organisationen. Som Development Manager kommer du kommer ha en viktig roll i att skapa bra förutsättningar för våra utvecklingsteam att lyckas samt säkerställa resurs- och kompetensbehov. I rollen kommer du också få möjlighet att arbeta operativt med att säkerställa våra leveranser.
På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det viktigt att du får möjligheten till att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’, ’’Care’’ och ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.
Om dig
Du har tidigare jobbat i en agil organisation, gärna med utveckling av stora system, och är van att hantera de utmaningar det innebär. Du ser kontinuerliga förbättringar som en självklarhet, och vill leda genom förändring. Du är, eller växer in i att vara, en trygg ledare som ser som sin främsta uppgift att undanröja hinder för ditt team, och har förmågan att ta besluten som leder dit.
För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och din motivation till att vilja bli en riktigt bra ledare. Har du tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsteam i förändring är det positivt, men vi är också intresserad av dig som brinner för att coacha andra och vill ta steget in i en chefsroll
Krav
- Bred erfarenhet från mjukvaruutveckling, gärna inom produktutveckling av stora system
- Vana av att coacha medarbetare
- God kännedom om agila arbetsmetoder och organisationer
- God kommunikativ förmåga på svenska och engelska
- Examen på högskolenivå eller motsvarande
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av agil transformation och agilt coachande
- En förståelse för e-hälsoområdet
- Erfarenhet av off-shore utveckling
- Erfarenhet av produktstrategiskt arbete
Placeringsort: Linköping, Motala eller Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning
Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot din ansökan!
Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/)
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Cambio
Placering
Stockholm
Kontaktperson
Cambio Healthcare Systems AB