Jobbsafari är en del avschibsted logo

Deputy Manager

ABC Labs AB · Solna · Ansök senast 26 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

#jobbjustnu


ABC Labs

ABC Labs grundades under våren 2020 med anledning av den pågående COVID-19-pandemin, för att snabbt skala upp den nationella testkapaciteten i samarbete med digitala och fysiska vårdgivare. Samtidigt skapas en infrastruktur som möjliggör kostnadseffektiv och storskalig testning även efter pandemin. Mindre än två månader efter att den första anställda började på ABC genomförde vi vår första analys och mindre än fem månader senare är vi en av de mest signifikanta privata aktörerna i den nationella strategin mot COVID-19. Vad som kännetecknar ABC och de som jobbar här är snabbhet och flexibilitet utan att någonsin kompromissa med kvaliteten. Vi jobbar som ett team där alla bidrar till bra arbetskultur. Vi firar våra framsteg och strävar konstant efter förbättring. Vi jobbar hårt för att vi vet att vi gör skillnad, inte bara i vår roll som laboratorium utan även i ett bredare samhälleligt perspektiv.


ABC Labs expanderar och söker nu en Deputy manager. Labbet är beläget i nya och moderna lokaler på Biomedicum, Campus Solna.


Arbetsbeskrivning och ansvarsområden

I rollen som Deputy manager kommer du att vara taktiskt och operationellt ansvarig för att arbetet i labbet flyter på effektivt, säkert och med god atmosfär. Du kommer att jobba nära Lab managern och skiftansvariga för de olika skiften, samt vara redo att kliva in och leda labbet i Lab managerns ställe. En stor del av jobbet består av schemaläggning av arbetsskift samt orderhantering. Eftersom labbet är aktivt dygnet runt kan obekväma arbetstider förekomma, även om majoriteten av arbetet kommer att utföras under vanliga kontorstider.


  • Schemaläggning av labbpersonal är en kritiskt process för att försäkra att labbet drivs effektivt, säkert och med den höga kvaliteten som krävs. Ditt ansvar inkluderar (men begränsas inte till):
  • Daglig uppföljning mot schema för att se till att samtliga skift är fyllda (ev sjukdomsbortfall osv).
  • Långtidsplanering och konstant förbättringsarbete för att möta de föränderliga (och ökande) kraven på vår service.
  • Godkännande av tids- och avvikelserapportering.
  • Semesterplanering.
  • Orderhantering och hantering av lagervaror är essentiellt för labbet. I den rådande situationen är säkerställandet av att vi är fullt utrustade fundamentalt och inkluderar:
  • Orderläggning, mottagning och registrering i system.
  • Hantering av lagervaror - förbereda inventering och sammanställa inventeringsrapport.
  • Ansvara för att utvalda lagervaror räknas varje dag och att nödvändig statistik förs.
  • Ansvara för att det finns god ordning i lagret och att det finns ett väl fungerande system för hur varor tas in och ut ur lagret och hur de placeras i labbet.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är tillgänglig att för denna heltidstjänst. Du har förmodligen en akademisk examen och relevant arbetserfarenhet som manager, företrädesvis från en svensk arbetsmiljö. Förkunskaper som värderas är erfarenhet från liknande roller, administration, redovisning eller payroll. Erfarenhet av laboratoriemiljö är inte ett krav.

Som person är du initiativrik, noggrann, drivs av att ständigt förbättra processer och rutiner samt har lätt att hantera olika typer av människor. Eftersom labbet är relativt nystartat bör du gilla att vara en del av en kontinuerlig förbättringsprocess.

Ansökan

Ansökningar behandlas löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan.



Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

ABC Labs AB

Placering

Solna

Kontaktperson

ABC Labs AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons