Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Tribe Manager / Gruppchef med stort kundfokus till QD

Customer Tribe Manager / Gruppchef med stort kundfokus till QD

Bravura · Stockholm · Ansök senast 26 dec.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Har du erfarenhet av personalansvar? Har du även ett genuint intresse för teknik och vill anta utmaningen som Customer Tribe Manager hos QD? Vi söker dig som är en van ledare och vill bygga team och motivera dina medarbetare till nästa nivå!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att QD har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och QD en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetQD Sverige AB grundades 1989 och är en helhetsleverantör inom IT där de erbjuder olika typer av driftlösningar till sina kunder. De har ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för sina kunders verksamheter och bidrar alltid med ett personligt engagemang och hög kvalité i sitt arbete. Företaget präglas av en familjär och öppen kultur tillsammans med 109 medarbetare som är placerade på kontor i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Företaget är i en expansiv fas och för dig som vill vara med på resan finns stora utvecklingsmöjligheter.

ArbetsuppgifterI rollen som gruppchef (Customer Tribe Manager) har du fullt personalansvar för fem Service Delivery Coordinators samt fem onsite-tekniker. Din uppgift är att följa kunden i QD's leveransorganisation och säkra en god leverans genom dina anställda. Du agerar stöd i kundfrågor för att stötta dina Sevice Delivery Coordinatoors och tar ett stort ansvar i leveransen ut mot kund då det är du som är ytterst ansvarig för leveransen. Det är viktigt att du har förmågan att förstå kundens verksamhet I syfte att hjälpa till med att identifiera deras IT-behov.

Du ingår i Service Delivery's ledningsgrupp tillsammans med andra chefer. Tillsammans arbetar ni med uppdraget att nå QD's affärsmål. För den här rollen är det viktigt att du är redo att lyfta leveransen till nästa nivå samtidigt som du har förmågan att fokusera på individerna i gruppen och ge dem förutsättningar för en framgångsrik resa på QD.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Tidigare erfarenhet av personalansvar, meriterande om du varit ledare över andra ledare
  • Erfarenhet av att arbeta på IT-leverantörssidan
  • Erfarenhet av kunddialog, tidigare erfarenhet som säljare inom IT-branschen ses som meriterande
  • Mycket god teknisk förståelse. Helst har du arbetat som tekniker tidigare
  • Har erfarenhet av att säkerställa kvalitet i leveransen gentemot kund
  • Har en god förståelse för kunden ur ett verksamhetsperspektiv
  • Har erfarenhet att arbeta agilt med ITIL-ramverket med en god förståelse för processerna
För att passa in i denna roll tror vi att du har ett genuint intresse för teknik med stor ansvarskänsla. Du har förmågan att motivera dina medarbetare och få både ditt och deras arbete att röra sig framåt mot tydliga mål. Vidare tycker du att det är stimulerande att ständigt vara med och bidra till förbättringar av processer och rutiner. Du bidrar gärna med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och att testa på nya tillvägagångssätt samt att förmedla detta vidare till ditt team. Du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Därtill ser du alltid till din grupps bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat, där du gärna ställer upp för att stötta dina medarbetare och kollegor vid behov. Vidare trivs du i en roll med fokus på lösningar och utveckling. Du har en tydlig vilja och vision att arbeta mot QD's värderingar som står för Glädje, Engagemang och Tydlighet.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Service Delivery, Service Delivery Manager, Gruppchef, chef, personalansvar, leverans, kunder, ledningsgrupp, affärsmål, IT, ITIL, Stockholm, Uppsala, heltid, QD

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons