Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Success Manager till Visma

Visma Visma Comenius AB · Stockholm

·

Ansök senast 31 jan.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Drivs du av att skapa goda relationer och att utveckla framgångsrika affärer?
Vill du jobba i en av Europas mest expansiva IT-koncerner, där din roll kommer ha stor påverkan för vår fortsatta tillväxt?

På Visma Talent Solutions jobbar vi med verksamhetskritiska lösningar inom Talent Management som hjälper våra kunder att bli bättre. Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt Customer Success Team och ha en viktig roll i vår resa där vi fortsätter att skapa digitala möjligheter för våra kunder.

Missa inte chansen att söka tjänsten som Customer Success Manager.

Om rollen

Som CSM hos oss arbetar du med ett antal kunder i vår kundportfölj med uppgift att säkerställa kundnöjdhet, förnyelse av kontrakt och förädling av kundvärdet. Du ingår i ett CSM team som idag består av 9 drivna CSM:er där vi tillsammans arbetar för att skapa bra kundupplevelser och att effektivisera kundernas vardag med hjälp av våra system. Vi anser att nöjda kunder vill stanna hos oss och är villiga att köpa mer. En kund som erhåller verklig nytta på ett effektivt och bra sätt är nöjd. I rollen ansvarar du för att driva "dina" kunder. Du blir "Spindeln i nätet" för att hjälpa kunden att utvecklas med våra Talent Management produkter där du genomför strategiska och taktiska möten med kunderna, skapar långsiktiga och kortsiktiga planer och koordinerar aktiviteter gentemot kunden för att lyckas. Du kommer inte enbart vara en viktig del i vår organisation utan även för de kunder inom Large/Enterprise segmentet som vi hjälper till framgång. Du har stor möjlighet att påverka och kommer att samarbeta med övriga delar av vår organisation där vi tillsammans skapar erbjudanden kring bland annat leverans och utveckling av våra system/tjänster. Placeringsort är flexibelt, hemifrån eller på något av våra kontor. Huvudorter är Kalmar och Stockholm.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Arbeta för ökad kundnöjdhet, förnyelse av kontrakt och merförsäljning på dina kunder
  • Kommersiellt helhetsansvar för din kundportfölj
  • Säkerställ leveransen till våra kunder och uppföljning av kontrakt.
  • Självständigt driva kundens utveckling utifrån Visma Talent Solutions modell för Customer Success
  • Hantering av kundkontakter, genom personliga möten i kombination med uppkopplade aktiviteter på distans.
  • Driv aktiviteter gentemot kunden och genomför Strategiska och Taktiska möten samt säkerställ att operativa möte hålls med kunden enligt vår strategi kring Customer Success.
  • Ekonomisk uppföljning inkl hantera fakturering (Konsultarbete och Licenser)
  • Följa uppsatta mål och rapportera prognoser samt kundrelaterade aktiviteter i Vismas rapporteringsverktyg
  • Delta i vårt gemensamma ansvar för att lyckas inom Customer Success
Vem söker vi?

Vi söker dig som är resultatorienterad, självständig och förtroendeingivande. Du brinner för att utveckla dina kunder och att skapa goda relationer. Du sätter kundens behov i fokus och motiveras av att uppnå maximal kundnöjdhet. Du har en förmåga att förhandla och triggas av att jobba i team med många bollar i luften för att nå de konkreta målen gällande förnyelse av kontrakt och merförsäljning på befintliga kunder. Du är trygg i mötet mot kund, van vid att driva möten och presentera lösningar som möter kundernas behov.

Hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö, vi tror därför att du kommer att trivas som allra bäst om du är nyfiken, engagerad och utvecklingsbenägen.

Vi ser gärna att du har en högskole-/universitetetsexamen med relevant inriktning för rollen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. För att lyckas i rollen har du arbetat med motsvarande typ av kundansvar tidigare.

En eller flera av följande kompetenser är meriterande:
  • Erfarenhet av att arbeta med kund- och resultatansvar
  • Erfarenhet av att driva aktiviteter eller projekt
  • Erfarenhet av förhandlingar/upphandlingar
  • Erfarenhet av säljaktiviteter
  • Erfarenhet av cloudtjänster
  • Kunskap om Talent Management (Learning, Performance, Rekrytering, Succession, mm)
Vad erbjuder vi?
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till digitala intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 31 januari 2020.

Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Magnus Berglund, Customer Success Director. magnus.berglund@visma.com alt. 0705922275

Vill du veta mer om Visma Talent Solutions?

Visma Talent Solutions ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar Talent Management lösningar som effektiviserar strategiska HR processer för både privat och offentlig sektor. Vi har flera system i vår produktportfölj som fokuserar helt på Talent Management processer från rekrytering/onboarding till vidareutveckling och eventuell offboarding. Vi är ca 100 anställda och är framförallt fokuserade på vår nordiska marknad med Sverige och Norge.

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Visma Visma Comenius AB

Placering

Stockholm