Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Service Specialist till IDEMIA i Kista

Idemia · Solna · Ansök senast 21 aug. (10 dagar kvar)

Heltid · Tillsvidareanställning

Till IDEMIA i Kista, Stockholm söker vi nu en Customer Service Specialist som kommer tillhöra ett härligt och högpresterande team bestående av 6 personer. IDEMIA har en intressant resa framför sig, i en snabbt föränderlig miljö kommer du att vara en del av teamet som kommer att driva förändringen inom betalningslösningar. På IDEMIA kan människor utveckla sin expertis och känna en känsla av ägande och bemyndigande, i en global miljö, som en del av ett företag med ambitionen och förmågan att förändra världen.

IDEMIA erbjuder säkra betalningar som omfattar kortlösningar, mobila betalningar, access- och lojalitetsprogram. Våra team har ett nära och tätt samarbete; att upprätthålla en dialog och utveckla mänskliga kontakter är viktigt för oss. Vi är verkligen internationella och vi vet att mångfald är en viktig drivkraft för innovation och prestanda.

Arbetsuppgifter

Som Customer Service Specialist arbetar du med order- och produktadministration för digitala betalningslösningar och fysiska betalkort, processen från "ax till limpa" samt med att följa upp resultatet mot de prognostiserade målsättningarna. Du ansvarar för samordning med Business Controller och ekonomiavdelningen avseende fakturering, kontroll av öppna/stängda order, lagerstyrning samt vara kontakten mellan IDEMIA och kund. Du kommer att ha löpande kunddialoger och samarbeten samt medverkar i kundmöten tillsammans med dina kollegor. Detta är en dynamisk roll i ett företag i en mycket föränderlig bransch som passar dig med stor flexibilitet och hög servicegrad. Teamet består av 6 personer och du rapporterar till Team Leader Customer Service. Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta även att innefatta:
  • Daglig kontakt med kunder
  • Registrera interna och externa order (inköp och försäljning)
  • Underhåll av artikel- och kundregister
  • Koordinering av produktion och personalisering
  • Leveransbevakning
  • Fakturering
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Reklamationer
Vem är du?

För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist söker vi dig som med fördel har erfarenhet från en global och internationell organisation, som har förståelse för hela orderflödet, från kundorder till produktion/beställning och leverans. Vi ser även att du har:
  • Erfarenhet av ERP-system, med fördel av AX Dynamics
  • Goda ekonomi- och logistikkunskaper
  • Erfarenhet från arbete inom Customer Service
  • Goda kunskaper i MS Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (skrift och tal)
  • Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom teknik, marknadsföring eller liknande
Som person är du ansvarsfull, initiativtagande och levererar alltid förstklassig service. Du är en prestigelös teamspelare med stort kundfokus som har lätt för att samarbeta med såväl kollegor som med kunder. För att trivas i rollen ser vi att du trivs i en global och dynamisk miljö som förändras snabbt för att förbli ledande i en lika snabbt föränderlig värld. Du har ett stort eget driv, är självgående och har god förmåga att planera samtidigt som du är utåtriktad, kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig väl. Vidare motiveras du av att hantera komplexa ärenden och har ett lösningsorienterat förhållningssätt samtidigt som du är strukturerad och prestigelös.

Du erbjuds

På IDEMIA får du möjligheten att vara med på en spännande resa på ett unikt teknikföretag som levererar banbrytande, framtidssäkrad innovation som når de högsta tekniska standarderna. IDEMIA erbjuder en stimulerande tjänst i en fartfylld och internationell miljö där det finns stora möjligheter att utvecklas inom företaget.

Tjänsten avser en direktanställning på IDEMIA. Omfattningen är heltid med start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet till flex. Möjlighet till distansarbete finns ca två dagar i veckan.

Ansökan

I den här processen samarbetar IDEMIA med Jurek och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Kaponen v. 30, hanna.kaponen@jurek.se och Markus Balldin från v. 31 markus.balldin@jurek.se Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!

Om IDEMIA

You may not know our name, but you have surely used our innovations and solutions.

We provide Augmented Identity - an identity that ensures privacy and trust and guarantees secure, authenticated and verifiable transactions. Every day, around the globe, we are enabling citizens and consumers alike to perform their daily critical activities (such as pay, connect and travel), in the physical as well as digital space. We are transforming their lives by making the world more secure and yet also more streamlined.

We have brought together complementary know-how and technologies that have never been combined before for both the physical and digital era: secured connectivity, secured payments and secured identity management. Artificial Intelligence, Cloud Computing, Cryptography, Cybersecurity, Innovative Sensors and Video Analytics are at the core of both our physical products and our software and systems.
We serve our clients in 180 countries thanks to our 15,000 employees worldwide.

Om Jurek

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, Life Science, HR, administration samt marknad och management. När du skickar in din intresseanmälan för nya uppdrag eller tjänster nedan, hamnar du i vårt nätverk och kan matchas med konsultuppdrag eller fasta tjänster.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Idemia

Placering

Solna

Kontaktperson

Hanna Broström

08-525 01 800

Dela jobbannonsen