Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Service Operations Lead

Haglöfs AB · Avesta · Ansök senast 2 juni

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

We come from Sweden, a country of extreme weather and extensive landscape. A place where the outdoors isn’t just a far off place, it’s in the fabric of our culture and community. We are committed to creating gear that will support anyone, anywhere in their own outdoor adventure. We were founded in 1914 by Wiktor Haglöf, a visionary with a dream and a toolbox. Our story has evolved from humble beginnings, and we’ve ventured into new territory, creating technical designs that set a new standard in craftsmanship.

At Haglöfs, we are Outsiders by Nature. We draw outside the lines, think outside the box, and live outside our comfort zones. We encourage exploration both physically and mentally through embracing the outdoors. We believe that everyone can experience the outdoors, and do all we can to ensure that it will still be there for future generations to explore.

Haglöfs utvecklar kläder, skor och utrustning för människor som lever ett aktivt uteliv. Från ryggsäckstillverkning i liten skala 1914 har Haglöfs genom modern produktutveckling och strategisk distribution vuxit till en av världens ledande leverantörer av outdoor-produkter. Haglöfs varumärke marknadsförs huvudsakligen i Europa och Asien och företaget har runt 200 anställda. I Avesta ligger vårt lager och vår kundtjänst idag. Haglöfs ägs av ASICS Corporation sedan 2010. www.haglofs.com.


Haglöfs söker

CUSTOMER SERVICE OPERATIONS LEAD

Vill du arbeta i ett bolag på stark tillväxt tillsammans med passionerade kollegor som brinner för varumärket?


Därför ska du välja Haglöfs

Haglöfs är ett företag med historia som sträcker sig drygt 100 år bak i tiden. Vi utvecklar, säljer och distribuerar outdoorprodukter för alla som vill ut på äventyr. Fokus ligger på hög kvalitet, hållbarhet och funktionalitet.

Vi är ett värderingsdrivet bolag med en stark kultur och sammanhållning. Vi är pålitliga, nyfikna, stolta och förenas kring en stark passion för vårt varumärke.

Vi är ett företag som ligger i framkant inom vår bransch med goda värderingar och ett hållbart förhållningssätt. Vi ser fram emot att ta del av din erfarenhet och kompetens och vi kommer också ge dig möjlighet att utvecklas tillsammans med oss!

Din roll

I rollen som Customer Service Operations Lead hos oss på Haglöfs i Avesta är du ansvarig för den dagliga driften inom vår orderavdelning på customer service, som innefattar både B2B samt vår e-com försäljning. Ditt uppdrag är att ytterligare stärka vårt varumärke genom excellent, professionell och personlig service.

Du leder ett team om sju personer och i rollen ingår personal- och arbetsmiljöansvar och du deltar också aktivt i det dagliga arbetet. Våra kunder finns i hela världen och är både återförsäljare och slutkonsument, och det är ditt ansvar att se till att dina medarbetare har de verktyg de behöver för att ge stöd till kunderna i frågor kring bland annat orderläggning, leveranser och reklamationer. Tillsammans med Customer Service Manager och ditt team driver du utvecklingen framåt mot uppsatta affärsmål. Du har ett kommersiellt tänk med sinne för affärer. Kundtjänsten är hjärtat i orderprocessen och en central funktion i hela företaget.

Du arbetar gentemot flera stakeholders både internt och externt, och har en förmåga att skapa positiva och förtroendefulla samarbetsrelationer.

Vad vi söker hos dig

Vi söker en naturlig ledare, en positiv och lösningsorienterad person som vill och trivs med att verka i en föränderlig miljö. Du har några års arbetslivserfarenhet från kundsupport eller annat serviceyrke samt goda ledaregenskaper. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Vi förutsätter att du har god IT-vana och systemförståelse, då du i din roll kommer vara kravställare för nya systemimplementationer och förbättring av våra data- och IT processer. Det är meriterande med erfarenhet inom e-com.

För att lyckas i rollen förväntar vi oss att du är serviceinriktad, kommunikativ och utövar ett närvarande ledarskap. Du är en operativ ledare och har även förmågan till ett mer strategiskt förhållningssätt. Som person är du lyhörd och prestigelös. Du har en vilja och strävan efter att hela tiden utveckla och förbättra. Du har ett intresse för att driva processer och skapa rutiner.

Anställningen

Tjänsten som Customer Support Operations Lead löper tillsvidare på heltid med placeringsort Avesta. Du rapporterar till Customer Service Manager. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Så här rekryterar vi

I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan www.hanssonpartners.com senast den 2 juni 2021.

Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen.

Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten.

Martin Ogemar, martin@hnpar.com, 072-237 21 30

Anna Hansson, anna@hnpar.com, 070-695 64 63

För att läsa mer om Haglöfs besök gärna deras hemsida: Haglöfs

Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Haglöfs AB

Placering

Avesta

Kontaktperson

Hansson & Partners i Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons