Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst

Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst

Academic Work · Stockholm · Ansök senast 16 apr.

Heltid

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Hos KONE i Kista erbjuds du en roll inom kundtjänst där service, administration och koordinering är i fokus. KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras skandinaviska huvudkontor i Kista. Välkommen att söka den långsiktiga tjänsten redan nu!

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till Inbound-teamet som är en del av Customer Service Center. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på mer komplexa kundtjänstärenden. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE!

Hör mer om KONE i filmen:

Du erbjuds
  • En långsiktig roll med en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. Du kommer få kunskaper i de välkända affärssystemen SAP och Salesforce
  • En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
  • Härliga kollegor med mycket framåtanda och bra sammanhållning. Du kommer tillhöra Inbound-teamet och ha fem stycken nära kollegor, varav ni är en del av Customer Service Center med cirka fyrtio stycken medarbetare inom andra team
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här
Arbetsuppgifter

I rollen som Customer Service Agent kommer du att
  • Hantera breda kundärenden av olika karaktär främst via telefon och mail, samt tillhörande administration
  • Supportera kunder gällande faktura och avtalsfrågor
  • Ta emot kundfeedback och göra uppföljningssamtal
  • Besvara frågor gällande produktutbud och besiktningsärenden
Vi söker dig som

Då vi förväntar oss många ansökningar kommer din motivering i ditt personliga brev att tas i beaktning, i kombination med din erfarenhet (se krav nedan). Det är viktigt för oss att du sprider positiv energi, trivs att arbeta i ett högt tempo samt att du har en can do attityd.

Krav för rollen är:
  • Minst 1-års erfarenhet inom kundservice där du arbetat med telefon och mail som främsta arbetsverktyg
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Det är även meriterande om du:

* Har jobbat med fakturaadministration tidigare samt har kunskaper inom SAP, Salesforce och Excel

För att trivas i rollen ser vi att du är:
  • Självgående
  • Serviceinriktad
  • Kommunikativ
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: 7 - 16 / 8 - 17 (8h dag / 40h vecka)
  • Placering: Kista
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons