Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst
Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 16 apr.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Hos KONE i Kista erbjuds du en roll inom kundtjänst där service, administration och koordinering är i fokus. KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras skandinaviska huvudkontor i Kista. Välkommen att söka den långsiktiga tjänsten redan nu!
Information om uppdraget
Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till Inbound-teamet som är en del av Customer Service Center. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på mer komplexa kundtjänstärenden. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE!
Hör mer om KONE i filmen:
Du erbjuds
I rollen som Customer Service Agent kommer du att
Då vi förväntar oss många ansökningar kommer din motivering i ditt personliga brev att tas i beaktning, i kombination med din erfarenhet (se krav nedan). Det är viktigt för oss att du sprider positiv energi, trivs att arbeta i ett högt tempo samt att du har en can do attityd.
Krav för rollen är:
* Har jobbat med fakturaadministration tidigare samt har kunskaper inom SAP, Salesforce och Excel
För att trivas i rollen ser vi att du är:
Information om uppdraget
Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till Inbound-teamet som är en del av Customer Service Center. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på mer komplexa kundtjänstärenden. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE!
Hör mer om KONE i filmen:
Du erbjuds
- En långsiktig roll med en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen. Du kommer få kunskaper i de välkända affärssystemen SAP och Salesforce
- En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
- Härliga kollegor med mycket framåtanda och bra sammanhållning. Du kommer tillhöra Inbound-teamet och ha fem stycken nära kollegor, varav ni är en del av Customer Service Center med cirka fyrtio stycken medarbetare inom andra team
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här
I rollen som Customer Service Agent kommer du att
- Hantera breda kundärenden av olika karaktär främst via telefon och mail, samt tillhörande administration
- Supportera kunder gällande faktura och avtalsfrågor
- Ta emot kundfeedback och göra uppföljningssamtal
- Besvara frågor gällande produktutbud och besiktningsärenden
Då vi förväntar oss många ansökningar kommer din motivering i ditt personliga brev att tas i beaktning, i kombination med din erfarenhet (se krav nedan). Det är viktigt för oss att du sprider positiv energi, trivs att arbeta i ett högt tempo samt att du har en can do attityd.
Krav för rollen är:
- Minst 1-års erfarenhet inom kundservice där du arbetat med telefon och mail som främsta arbetsverktyg
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Har jobbat med fakturaadministration tidigare samt har kunskaper inom SAP, Salesforce och Excel
För att trivas i rollen ser vi att du är:
- Självgående
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: 7 - 16 / 8 - 17 (8h dag / 40h vecka)
- Placering: Kista
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm