Customer Service Administrator till Globala KONEs Skandinaviska Sales Support-team

Academic Work · Stockholm

·

Ansök senast 7 feb. (20 dagar kvar)

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Trivs du i en central, supporterande roll med breda kontaktytor? Är du en problemlösare ut i fingerspetsarna och gillar att jobba administrativt samt ta egna initiativ? Vår kund KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras skandinaviska huvudkontor i Kista, där du fyller en viktigt funktion som administratör inom Sales Support-teamet. Sök tjänsten redan idag då urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till avdelningen Sales Support som är en del av Customer Service Center. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter och ärenden som inkommer och därefter administreras. Teamet är på skandinavisk nivå och du kommer jobba i nära samarbete med kollegor i både Sverige, Norge och Danmark. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE!

Hör mer om KONE i filmen:

Detta är ett konsultuppdrag och den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE.

Arbetsuppgifter

Som medarbetare på KONEs Sales Support kommer du att...
  • Agera som support för kunder och säljare
  • Hantera avtalsfrågor och ändringar av avtal, tex uppdateringar av priser, tillägg och avslut
  • Registrera ramavtal och omförhandlingar
  • Göra volym- och kostnadsrapporter, storkundslistor inför tex. förhandlingar & olika kundändringar
  • Hantera servicefakturor
Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetat administrativt
  • Har avslutad gymnasial utbildning
  • Har erfarenhet av kundkontakt, kundservice via telefon, eller säljsupport sedan tidigare
  • Har goda eller mycket goda kunskaper i Excel
  • Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha kontakt med kunder och kollegor i Skandinavien dagligen
Det är meriterande om du....
  • Har arbetat i något CRM-, Ekonomi- eller ärendehanteringssystem tidigare. KONE använder bland annat SAP och Salesforce
  • Har arbetat med avtalsfrågor tidigare
Som person är du en positiv teamspelare som trivs i en roll med daglig problemlösning. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och nå dessa tillsammans med ditt team. Du brinner för kundservice samtidigt som du trivs med administrativa arbetsuppgifter och gör dessa med stor noggrannhet och effektivitet.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi rekommenderar därför att du redan idag ansöker med CV och ett personligt brev där det framgår tydligt varför just du är rätt person för tjänsten!

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi tillgängliga i vår chattfunktion på webben under kontorstider.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Academic Work

Placering

Stockholm