Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Lead

Skolon AB · Stockholm · Ansök senast 31 jan.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Team Skolon söker en strukturerad doer med känsla för människor och teknik

Educational technology, digitalt lärande, rankas just nu som en av världens fem hetaste områden - och det märks! Vi på Skolon söker nu förstärkning till vår Customer & Content-avdelning i Stockholm eller Karlshamn i form av en strukturerad doer med intresse för teknik och känsla för att ge kunder rätt hjälp i rätt tid.

Är det du eller kanske någon du känner?
Häng med, så berättar vi mer!

Hur ser arbetsvardagen ut för dig som Customer Lead på Skolon?
Du blir en del av vårt användarteam som ansvarar för våra användare, vilket är kommuner och friskolekoncerner i skolans värld. Teamet hjälper alla nya skolhuvudmän igång med Skolon och det är där du, vår Customer Lead, kommer in i bilden. Du bidrar nämligen till att våra kunder kommer igång på allra bästa möjliga sätt!

Möten via webb och telefon kommer att vara en stor del av din vardag. Du kommer att driva uppstartsprojekt med skolhuvudmän efter en fördefinierad process från start till mål och hålla i möten och visningar av Skolon för att se till att såväl lärare och elever enkelt kommer igång. Du kommer också att guida kommunens administratörer och tekniker i deras arbete med att sätta upp Skolon på just sin enhet, i samarbete med vårt teknikteam. Efter uppstarten har du ett helhetsansvar för kunden och dess relation med oss på Skolon, vilket innebär löpande kontakt för att säkerställa att vi har nöjda användare som får ut maximal nytta av vår unika plattform. På Skolon arbetar vi proaktivt utifrån datadrivna arbetssätt som baseras på den senaste tekniken som finns på marknaden.

Mycket av arbetet kommer att kunna göras på distans via webb, men fysiska utbildningar och möten hos kunder kommer att förekomma (givetvis när rekommendationer och restriktioner tillåter).

Skolon är ett entreprenörsdrivet företag mitt i en spännande utvecklingsresa både nationellt och internationellt och du kommer att få möjligheten att vara med och forma hur vi arbetar med våra användare på bästa sätt. Skolon växer snabbt och dina möjligheter att växa i ditt arbete och roll är stora!

Du är:
Team Skolon letar efter dig, vår kommande Customer Lead!
Vi lägger stor vikt vid dig som person och vi tror att du är:

Kommunikativ och service minded
Du har lätt för att hjälpa och guida människor, samt förklara nya saker på ett pedagogiskt och enkelt sätt. Du lägger stor vikt vid att göra kunden nöjd och gillar att lösa problem - det gör vi också!

Teknik- och digitaliseringsintresserad
Du gillar att hänga med i det senaste och du har ett genuint digitaliseringsintresse och techbranschen. Du har lätt att ta till dig ny teknik och att förmedla denna kunskap vidare till andra.

Erfaren gällande kundkontakter och bemötande
Du är van vid att jobba med människor, bygga relationer och ge bästa möjliga service. Du tycker precis som vi att kunden är nummer ett och inget är mer givande än att möta nöjda användare! Verksamhetskännedom eller tidigare erfarenhet av att arbeta med eller inom utbildningsverksamhet är ett stort plus!

Strukturerad och noggrann
Ordning och reda är A och O i ditt arbete. Med många kunder i olika skeenden i införandet av Skolon är det därmed viktigt att ha koll på vilken kund som är i vilket skede, var insatser behöver göras och var hjälp behöver att ges - i rätt tid.

Drivande och ansvarstagande projektledare
Du ser lätt vad som behöver göras för att nå i mål, tar ansvar för dessa uppgifter och van vid att driva projekt från start till mål. Du gillar att arbeta i team, såväl som individuellt när det behövs, och förstår vikten av att leverera det som utlovats både till kunder och kollegor.

Vad kan vi på Skolon erbjuda dig?
Du kommer att få arbeta på ett ledande, innovativt och framåtsträvande företag som vill mycket mer. På Skolon drivs vi av våra mål, våra värderingar och vår vision. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att nå dessa på rätt sätt.

Skolon är en modern och agil arbetsplats med högt i tak och där frihet under ansvar gäller. Du har möjligheten att strukturera upp ditt eget arbete och arbeta självständigt, samtidigt som du alltid har din chefs och dina kollegors stöd.

För denna tjänst kan vi erbjuda ett modernt kontorslandskap i centrala Stockholm eller på vårt huvudkontor i Karlshamn. Vi erbjuder dig bra löneutveckling samt ett schysst hälsopaket med friskvårdsarvode, avtalsreglerade semesterdagar och en bra pensionsavsättning. Men det viktigaste av allt, Skolon har Sveriges bästa kollegor i branschen. Nu hoppas vi att även du vill vara en del av vårt team, välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Skolon AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Gabriel Wallén

0721-79 07 64

Dela jobbannonsen

Anmäl annons