Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Experience System and Analytics Expert till BMW

Customer Experience System and Analytics Expert till BMW

BMW · Sollentuna · Ansök senast 23 okt.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om rollen och dina ansvarsområden
  • Ansvarig för att analysera, utveckla och förbättra flödet av kunddata i BMWs CRM och CX system
  • Kontaktperson för BMWs samarbetspartners om CRM och CX systemrelaterade ämnen, övervakning av data och utveckling av processer
  • Ansvarig för systemunderhåll, optimering och integrationer från återförsäljarnätverket till våra CRM och CX system
  • Skapa undersökningar på olika språk för olika marknader och varumärken inom BMW
  • Arbeta med GDPR, analyser och systemarkitektur för kunddatan som används i bland annat undersökningar och övervakning
  • Utveckling av befintliga systemlösningar inklusive UAT (User Acceptance Testing)
  • Månadsrapportering av bonusprogram, NPS och systemutbildningar
  • Arbeta löpande med användaradministration och vara support för återförsäljare
  • Fungera som supportfunktion internt för chefer, HR och kollegor
I denna roll har du en viktig funktion som Superuser för BMWs interna system. Du fungerar som en systemansvarig informationsanalytiker inom Customer Experience med fokus på att samla in, säkerställa och analysera kunddata i alla flöden över alla marknader. Du kommer att vara BMWs systemexpert och stötta i systemen över flera avdelningar inom både CRM och CX.

Om dig vi söker
  • Högskoleexamen inom relevant område, exempelvis Systemvetenskap eller liknande
  • Något års erfarenhet av liknande arbete i en komplex organisation
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Arbetat projektledande/koordinerande med CRM
  • Har du arbetat i Salesforce är det mycket meriterande
  • Det är även meriterande om du har varit med och implementerat nya system i en större organisation
För att lyckas i denna roll ser vi att du är driven och lyhörd person med projektledaregenskaper. Du är analytiskt lagd men är samtidigt kommunikativ och tycker om att arbeta med många interna och externa kontaktytor. Du har möjlighet att få gå en certifieringsutbildning inom området via BMW så därför är det av största vikt att du har ett brinnande intresse för system, CRM och CX.

Om BMW
Ända sedan 1928 har BMW utvecklat bilar som strävar efter att ge BMW-föraren den bästa möjliga körglädjen. Drivkraften att alltid tänka nytt har funnits med sedan starten. Alla som kör en BMW ska få den bästa möjliga upplevelsen i en bil präglad av kvalité och framåtanda, en premiumbil fylld av körglädje. Hos BMW börjar allt med passion. Entusiasm för gemensamma projekt gör våra team till en stark enhet där varje åsikt värderas. Det är först när vår kompetens, professionella processer och vår arbetsglädje förenas som vi tillsammans kan forma framtiden. Oavsett vad du önskar - inom BMW hittar du ett brett utbud av avdelningar och discipliner över hela världen där du kan dela din professionella passion med oss.

Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning som konsult via Jurek Rekrytering och Bemanning. Du är placerad på BMW:s nordiska huvudkontor i Sollentuna/Silverdal. Lokalerna är moderna och innehåller lunchrestaurang samt tillgång till gym och dagliga träningspass. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Letar du efter en spännande utmaning? Tag chansen och bli en del av BMW! Vi går igenom urval under v. 30 och kommer träffa kandidater för intervju i början av augusti. Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se. För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

BMW

Placering

Sollentuna

Kontaktperson

Victoria Tjernström

victoria.tjernstrom@jurek.se08-525 01 800

Dela jobbannonsen

Anmäl annons