Jobbsafari är en del avschibsted logo

Customer Care | Kundservice till Nilfisk i Mölndal

Customer Care | Kundservice till Nilfisk i Mölndal

Nilfisk AB · Mölndal · Ansök senast 9 feb.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Drivs du också av att vara en viktig del i kundens framgång med våra produkter och lösningar? Vill du vara en del av en global organisation där utveckling och trivsel värderas högt? Vi erbjuder nu en plats i vårt svenska team inom kundservice i Mölndal. Detta är ett samarbete mellan Jefferson Wells och Nilfisk där du blir anställd av Nilfisk AB.

"Det är roligt och utmanande att arbeta på Nilfisk och man lär sig något nytt varje dag. Vi på kundtjänst är ett gäng som trivs med varandra och gillar ha roligt på jobbet. Är du vår nya kollega som med din erfarenhet och nya idéer kan bidra till att vi blir ännu bättre?" - Eidi Bjørnes, Customer Care Team Lead Rollen Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivande kunder vilket du gör via telefon och e-post. Du arbetar tätt med dina kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen även kräver intresse för försäljning och de tekniska lösningar vi erbjuder. Att vara Customer Care Representative är en dynamisk roll där du får arbeta med att säkerställa kundens framgång med våra produkter, både på egen hand och med dina kollegor! Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 13 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 8 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund. Du rapporterar till svensk/norsk Customer Care Team Lead. Vem söker vi? Du är glad, framåt och har lika bra service till såväl kunder som kollegor. Du har erfarenhet av kundservice eller en serviceinriktad roll. Antingen har du arbetat i kundtjänst eller som koordinator, innesäljare, teknisk support eller liknande roller med kundkontakt. Du drivs och motiveras av kundkontakt och det är naturligt för dig att bygga långsiktiga relationer. Med ett gott humör kommer man långt såväl internt som externt där du är en person som ser till lösningar och helheten på ett positivt sätt. Du är van vid att arbeta i ett högt tempo utan att tappa fokus på hög kvalitet. Du som söker förväntas kunna hantera en miljö där det är mycket nya saker som händer varje dag. Vi ser gärna att du är strukturerad och duktig på att prioritera. På Nilfisk värderas trivsel högt - för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att "hugga i" och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning. Vi vill att du * Behärskar svenska och engelska i tal och skrift * Har en god datorvana - det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis SalesForce * Är engagerad och proaktiv som person och är lösningsorienterad för att bygga långsiktiga kundrelationer * Är mån om kundnöjdhet och att alltid sätta kunden i fokus Mycket meriterande för rollen om du har god förståelse för fler nordiska språk än svenska då du ingår i ett team med finsk-, norsk- och dansktalande kollegor. Vi erbjuder Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som företag i stort ska fortsätta utvecklas. Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar. I den här anställningen erbjuder vi dig: * En god arbetsplats med kollektivavtal * Fast lön * Tillgång till vår förmånsportal via Benify * Tjänstepension * Privat sjukvårdsförsäkring (valbar) Kontakt Vi behöver din ansökan snarast. Detta är en rekrytering där du blir anställd av Nilfisk AB. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Giannakenas på helena.giannakenas@jeffersonwells.se alternativt 031 - 63 15 31. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Om Nilfisk och CSR Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över. I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden. Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen. Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och har försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk: https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Nilfisk AB

Placering

Mölndal

Kontaktperson

Manpower AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons