CRM-Specialist till If
Academic Work · Stockholm · Ansök senast 15 nov.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Hos If är kunden i centrum för de vet att försäkring handlar om livet. Här får du chansen att vara en del i en organisation där varje röst hörs och där ni tillsammans samarbetar för att stärka kundupplevelsen. Just nu söker vi dig som har kunskaper i programmering och förståelse för kundkommunikation. Är det du? Ansök redan idag då vi jobbar med löpande urval!
Information om uppdraget
Som CRM-specialist kommer du tillhöra teamet Customer Segmentation som består av 24 kollegor inom Norden. Tillsammans arbetar ni med att skapa de bästa kundresorna och kundupplevelserna baserat på data, kundinsikt och de nya möjligheter som digitaliseringen medför. För att bli ännu mer kundcentrerade och effektiva arbetar de sedan ett år enligt en agil modell med tvärfunktionellt samarbete och ständigt lärande som viktiga byggstenar. Med det vill de öka samarbetet tvärfunktionellt och ge medarbetare möjlighet att lära sig och stötta fler expertisområden än sitt eget.
Du erbjuds
Information om uppdraget
Som CRM-specialist kommer du tillhöra teamet Customer Segmentation som består av 24 kollegor inom Norden. Tillsammans arbetar ni med att skapa de bästa kundresorna och kundupplevelserna baserat på data, kundinsikt och de nya möjligheter som digitaliseringen medför. För att bli ännu mer kundcentrerade och effektiva arbetar de sedan ett år enligt en agil modell med tvärfunktionellt samarbete och ständigt lärande som viktiga byggstenar. Med det vill de öka samarbetet tvärfunktionellt och ge medarbetare möjlighet att lära sig och stötta fler expertisområden än sitt eget.
Du erbjuds
- En modern och mångsidig arbetsplats med en arbetskultur som är öppen och inkluderande, ärlig och förtroendefull, med tydliga förväntningar på att alla tar ansvar och initiativ.
- En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån och på plats.
- Bra personalförmåner i form av friskvårdsbidrag samt tillgång till gym och restaurang på kontoret etc.
- Hantering av kunddatabasen
- Designa, implementera och personalisera kunddialoger i kampanjhanteringssystem
- Driva kampanjer och webbanalays i utforskande och uppföljande syfte.
- Testa och optimera kundkommunikationen samt proaktivt ta fram nya case baserat på kunddata och kampanjanalyser.
- Samt att omvandla data till kundinsikter som stöttar våra strategier och förbättrar kundupplevelsen.
- Relevant utbildning, förslagsvis inom systemvetenskap eller liknande.
- Erfaren inom dataomvandling och programmering (förslagsvis i SQL).
- Ett par års erfarenhet från en roll som CRM utvecklare, CRM-Specialist, Business Analyst eller liknande där du arbetat med kampanjhantering med fokus på 1:1 dialog.
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
- Har erfarenhet av webbanalyssystem, exempelvis Google analytics.
- Erfarenhet Marketing Automation system samt från martech och CRM.
- Strukturerad
- Noggrann
- Initiativtagande
- Självgående
- Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning tillämpas
- Placering: Bergshamra, Stockholm
- Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och If:s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Stockholm