Chef Tjänste- och Bygglogistik - region Väst

Ahlsell Svergie AB · Göteborg

·

Ansök senast 31 aug. (23 dagar kvar)

Ahlsell söker en Chef Tjänste- och Bygglogistik till region Väst - Göteborg med omnejd. Bygglogistik möjliggör ett mer effektivt och hållbart byggande genom god materialplanering och samlade transporter - i linje med Ahlsells vision att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, VA, VS, Industri, Klimat och El. Bygglogistik är nyckeln till ett mer effektivt och mer klimatsmart byggande. Genom denna tjänst gör vi det enklare för hantverkarna att få bygglogistiken att fungera i praktiken. Vi tar ett steg närmare ett hållbart byggande för personalen, samhället och klimatet. Med Ahlsells logistiklösning kan arbetet i komplexa byggprojekt förenklas med styrning av material och resurser och samtidigt dra fördelarna av digital orderläggning. Potentialen med bygglogistik är stor både i termer av effektivitet, säkerhet och miljö. Genom att göra materialinköpen till en integrerad del av bygglogistiken kan man påverka och minska antalet leveranser till bygget. OM TJÄNSTEN & VAD VI ERBJUDER DIG Chef Tjänste- och Bygglogistik är en ny roll hos Ahlsell och här öppnas möjligheten till att vara med och utveckla både vår bygglogistiksatsning och våra redan fantastiska logistiklösningar som skapar värde i kundernas processer och arbetsvardag Som Chef Tjänste- och Bygglogistik blir ditt övergripande ansvar och dina huvuduppdrag följande: *Utveckla regionens logistiktjänster till alla kundsegment genom att optimera transport- och fraktlösningar med fokus på kundnytta och kostnadseffektivitet. *Sälja in och etablera affärer inom Bygglogistik i samverkan med regionens säljkår. *Samverka med, samt utveckla och leda ditt team om 10 personer. Du arbetar operativt med att etablera kundunika logistiklösningar i olika projekt tillsammans med kundansvarig säljare, samt för att identifiera och driftsätta nya affärsmöjligheter. Vid större bygglogistikprojekt ansvarar du ytterst för att rekrytera och organisera samtliga projektresurser, såväl inhyrda som Ahlsell-anställda, som krävs för att kostnadseffektivt leverera projektet med hög kvalitet. Du verkar för ”One Ahlsell” genom att ta och ge stöd internt, exempelvis från kundansvariga säljare, Logistikcentrum i Hallsberg, Central Etableringsansvarig av Flexibla förråd, KAM och Specialistsäljare. Du utgår från regionens huvudkontor Generatorn i Mölndal. Tjänsten innefattar även en operativ del, där du besöker dina kollegor på de lokala kontoren inom regionen, samt kunder ute på byggplatser och hos dina kunders byggkontorr inom region Väst. Du samarbetar med kollegor i samma roll i övriga sju regioner och med vår centralt ansvarig för Ahlsells Bygglogistik. Du har även personalansvar för anställda inom Logistik. Chef Tjänste- och Bygglogistik för region Väst är en del av den regionala ledningsgruppen och du rapporterar till Regionchef Christian Morton Fincham som har fullt försäljnings- & resultatansvar för regionens totala verksamhet omfattandes 25 filialer, ca 400 anställda och ca 4 miljarde Våra värdeord är ANSVAR, ÖPPENHET OCH ENKELHET och vi värnar om oss som team, vi bryr oss och utvecklas tillsammans. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt teamorienterade aktiviteter. Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visar öppenhet för nytänkande - både privat och på jobbet. Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du, precis som vi, verkligen vill vara med att bidra till arbetsglädje - finansiell framgång och att ha roligt på jobbet går hand i hand. Vårt mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen. Ansvar och arbetsuppgifter i korthet: *Sälja, sätta upp och implementera logistiklösningar som bygglogistikprojekt. *Etablera och agera regionens expert inom flexibla förrådslösningar, i huvudsak mot regionens Industrikunder. *Stödja regionens säljare med in försäljningen av logistiklösningar och tjänster. *Utföra enklare logistikanalyser och agera problemlösare vid utmaningar i logistikprojekt. *Identifiera affärsmöjligheter inom ditt ansvarsområde. dvs. Bygglogistik & Flexibla förrådslösningar. *Planera/utföra resurser/bemanning/tjänster i bygglogistikprojekt (inbärning, flaggvakter, lossning, plock, etc.) samt förrådslösningar och industriprojekt. *Ansvara för debitering av logistiktjänster och frakter i regionen. *Ansvara för avstämning av fakturering från logistikleverantörer av logistiktjänster och frakter i regionen i syfte att minska kostnader. *Ekonomisk uppföljning av kundunika logistikprojekt såsom Bygglogistikprojekt. *Delta aktivt i regionens affärsplanering, segmentens verksamhetsplaner och regionens utveckling i stort. OM DIG Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av att sätta upp och etablera logistiktjänster, gärna inom bygglogistik eller liknande. Du har en förståelse för processer och för helheten i ett byggprojekt. Dina erfarenheter av ledarskap kan komma från en chefsroll eller projektledarroll, alternativt liknande. Viktigast är att du trivs i ledarrollen och att du är intresserad av att utveckla dig själv och inspirera andra till utveckling och framgång. Då tjänsten även innebär att stötta och driva försäljning av logistiklösningar i kundmöten, är det helt avgörande att du är förtroendeingivande, lösningsorienterad och genuint relationsskapande. Du älskar att ta ledarskapet i arbetsuppgifter och är en mästare på att knyta ihop säcken. Du har en stark inre motor, vill se tydliga resultat i ditt arbete och samtidigt uthållig i att bygga funktionen. För att lyckas i rollen behöver du vara tydlig i din kommunikation, lyhörd och skicklig på att leda samarbeten och projekt. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa via sms 0735-21 65 31 eller via mail: kajsa.sanden@salesonly.se. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 33-35. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte längre ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas måste du skicka in din ansökan via knappen Ansök här i annonsen. Varmt välkommen! Om ahlsell Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag. Sökord: Affärsutveckling, Logistikchef, SalesOnly, logistiklösning, bygglogistik, Ahlsell Sverige, byggplatslogistik, matrialplanering, digital orderläggning

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Ahlsell Svergie AB

Placering

Göteborg

Ansök nu