Jobbsafari är en del avschibsted logo

Category Manager - foodora market

foodora market · Stockholm · Ansök senast 23 aug.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du vara en del av att förändra sveriges dagligvaruhandelslandskap? Är du nyfiken på digital försäljning och har erfarenhet av kategoriarbete och försäljning inom dagligvaruhandeln? Om du tycker det låter intressant- läs vidare nedan! Vi behöver stärka upp vårt kommersiella team med en Category Manager som kommer in med hög energi och can-do attityd. Foodora market driver så kallade Darkstores där vi har ett stort sortiment av livsmedel och andra dagligvaror som våra kunder får hemskickade på endast 30 minuter. Vi fortsätter att växa, utvecklas och expandera och vi bryter just nu ny mark för hela dagligvaruhandeln. Foodora market med mångmiljonomsättning och 22 butiker är inte längre en start-up, men känslan, tempot och mentaliteten kommer vi aldrig vilja släppa - come join the fun! VAD DU KOMMER (MEN INTE UTESLUTANDE) ATT GÖRA - Våra kunder skriker efter mer varor och vi fortsätter att utöka vårt sortiment! Du kommer att ansvara för ett flertal kategorier och driva dessa med ett stort fokus på försäljning och lönsamhet - Vi är innovativa kring allt vi gör och du kommer att vara kreativ kring att skapa, utveckla och implementera lokala upphandlingsstrategier baserat på de globala strategierna. - Utan starka kampanjprogram och rörliga bidrag så är det svårt att nå de tillväxttal som vi skall uppnå. Att förhandla synlighet och ett starkt kampanj program är en stor del av arbetet för våra category managers - Ha fullt ägandeskap i form av att bygga upp och utveckla ditt sortiment, bygga relationer med leverantörer samt utföra marknadsföringsinsatser - Kontinuerligt analysera och optimera försäljning för att hela tiden förbättra sättet vi arbetar på VEM DU ÄR I den här rollen väger dina personliga egenskaper mer än erfarenhet, du kommer få växa med ett stort ansvar och få stora möjligheter att växa både professionellt och som individ. Vi ser gärna att du är: - Kommersiellt driven- Du har god förståelse i vad som driver försäljning inom DVH och har ett tydligt slutkundperspektiv i allt du gör - Älskar förhandling- Du drivs av att göra affärer och är inte rädd för att förhandla till dig bättre priser eller kampanjbidrag - Analytisk - Du har en skarp analytisk förmåga som kommer hjälpa oss att nå grymma resultat! - Kommunikativ - Du är skicklig på kommunikation vilket leder till många goda samarbeten - Lösningsorienterad - Finns det utmaningar? Nej, här ser vi lösningar istället - Prestigelös - Vi har fortfarande en start up mentalitet i mycket av det vi gör och du bör trivas i en miljö där man kavlar upp armarna! KVALIFIKATIONER - Du har viss tidigare erfarenhet inom category management, inklusive produktstrategi, försäljningsplanering och förhandlingar med leverantörer inom detaljhandeln - Universitetsutbildning inom exempelvis business administration, marknadsföring eller likvärdig utbildning är fördelaktigt - God analytisk förmåga, du kan enkelt sätta dig in i siffror och förstår vad för typ av åtgärder som bör tas baserat på dina findings - Du är en uppskattad kollega som tycker om att samarbeta och vara en del av ett team - Mycket goda kommunikativa kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift - Goda kunskaper i microsoft office Startdatum: Omgående Vår rekryteringsprocess kommer innehålla följande: Psykometriska tester via Alva Labs - Vi använder vetenskapsbaserad metod. Digital HR-intervju - Låt oss lära känna varandra lite bättre! Case-intervju - Gör din magi och träffa oss ansikte mot ansikte. Referenskontroll - Nästan där! ️ Bakgrundskontroll - Sista steget innan vi blir kollegor. VILKA VI ÄR Vi är foodorians, ett drivet och glatt gäng av matälskare som är hungriga på att skapa framtidens LMD* tjänst! Våra kärnvärden hjälper oss nå dit vi vill: We dare, We get it done & We’re equally pink. Vi är människor från olika bakgrunder med olika erfarenheter, åsikter och idéer. Detta är en självklarhet för oss, då vi helt och fullt tror att mångfald är grunden till vår kultur och framgång. Framgång är kul, men låt oss vara på det klara: det kan inte hända på bekostnad av hållbarhet. Sedan januari 2020 är vi koldioxidneutrala och vi hoppas kunna leda vägen för hållbarhet inom vår bransch. Allt från att ta fram fler elfordon till våra leveranser till att lyfta fler miljömässiga alternativ på vår vår plattform. Kolla gärna in vår Instagram foodorapeople.se (https://instagram.com/foodorapeople.se?igshid=12as2gaeoh57g) för att se vad som händer hos oss just nu. LMD = Last Mile Delivery. Den här, och många andra nördiga förkortningar, får du lära dig när du börjar hos oss. ;) FÖRMÅNER - Friskvårdsbidrag. - Personalrabatt på foodora (woho!). - Tjänstepension, inkl. premiebefrielseförsäkring samt olycksfalls- och livsförsäkring. - Grymma deals hos Benify. - Roliga AWs och (rosa) fester.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

foodora market

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Foodora AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons