Jobbsafari är en del avschibsted logo

Butikschef till Willys Hemma Torslanda

Willys AB · Göteborg · Ansök senast 10 feb.

Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vi söker nu en butikschef till Willys Hemma Torslanda!
Alla vi som jobbar på Willys har en sak gemensam: vi vill sälja bra mat riktigt, riktigt billigt. Men det är kombinationen av låga priser, brett sortiment, hög kvalitet och omtanke om människor och miljö som är nyckeln till vår framgång. Nu söker vi en Butikschef till vår Willys Hemma-butik i Torslanda.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ditt huvudansvar som Butikschef blir att göra butiken till en inspirerande arbetsplats där kunden står i centrum och där ni tillsammans skapar kundnytta och merförsäljning. En viktig del av ditt jobb blir att se till att din ledningsgrupp samverkar och utvecklas och att dina medarbetare trivs, växer och bidrar till en positiv kundupplevelse. Som Butikschef ska du även att ha ett helhetsansvar för butiken och för att affärsidén förverkligas. Med fokus på försäljning, bruttovinst, kostnader, resultat och budget ska du driva arbetet framåt.
  • Arbete med butikens strategi- och affärsplanearbete
  • Följa upp och rapportera butikens mål, nyckeltal och individuella mål samt fatta ekonomiska beslut enligt budget
  • Säkerställa att rådande regler, rutiner, prioriteringar, avtal och lagar efterlevs i butiken
  • Driva och följa upp förbättringsaktiviteter i butiken
  • Leda butikens ledningsgrupp och coacha medlemmarna i deras arbete
  • Rekrytera och planera bemanning så att butikens personal matchar rätt kompetens, budget, varuflöde, försäljning och öppettider i butiken.
  • Hålla regelbundna utvecklingssamtal, göra utvecklingsplaner samt följa upp medarbetarnas utveckling och prestation mot individuella mål
  • Arbeta med medarbetares kompetensutveckling och butikens ersättarplanering och bidrar till intern rörlighet inom koncernen
  • Samarbeta och skapa relationer med butikens fackliga ombud
  • Samarbeta och skapa relationer med regionens butikschefer samt relevanta supportfunktioner
  • Arbeta enligt riktlinjer för ökad hälsa och minskad sjukfrånvaro.
Det här förväntar vi oss
Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor är en förutsättning för rollen. Du behöver även goda ledaregenskaper och det är en stor fördel med erfarenhet från dagligvaruhandeln. Att du har jobbat med budget och resultat är ett krav, liksom att du har haft personalansvar tidigare. Givetvis ska du både känna till - och följa - rådande lagar och avtal. Du har god hand med människor, både medarbetare och kunder. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och har en positiv inställning. Det innebär bland annat att du löser problem när de uppstår, men även att du har förmågan att fånga upp och förverkliga förbättringsförslag. Att du är kommunikativ och tydlig är grundläggande i rollen samt att du har du ett coachande och stöttande förhållningssätt.

Erfarenhet och kunskap
Vi ser gärna att du har 2-3 års erfarenhet av flera av följande arbetsuppgifter:
  • Kundkontakter (3 år)
  • Arbetat med snabbt föränderligt arbete och fått nya ansvarsområden (2 år)
  • Arbete med flera kontaktytor och komplexa arbetsuppgifter, inkl. budgetansvar (2 år)
  • Hanterat snäva deadlines och högt ansvar (3 år)
  • Utvecklat andra som har saknat rätt kompetens för att uppnå sina mål (3 år)
  • Hanterat verksamhetsproblem och utmaningar (3 år)
  • Påverkat andra personer utan att vara överordnad dem (3 år)
  • Har lett arbetsgrupper med människor med olika perspektiv, bakgrund, etc (3 år)
  • Startat upp ett nytt projekt eller genomfört förändringar i sin butik/verksamhet (2 år)
Vi ser gärna att du har kunskap inom följande områden:
  • Bemanning/schemaläggning/personalplanering
  • Ekonomiska nyckeltal och analys
  • Budget- och affärsplanearbete
  • Målstyrning och beteendeförändring via feedback
  • Arbetsrätt och arbetsmiljö
  • Intervjuteknik och kandidatupplevelse
  • MS Office
  • Goda kunskaper i svenska, ytterligare ett språk är en merit.
Utbildning och certifikat
Du har minst gymnasieutbildning. B-körkort behövs för tjänsten.

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Regionchef Johan Bengtsson, johan.bengtsson@willys.se. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2023-02-10. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.

Om Willys
I över 40 år har vi hjälpt att sätta bra mat på fler middagsbord genom vår affärsidé: Sveriges billigaste matkasse. Något som genomsyrar allt vi gör. Idag har vi mer än 220 butiker från Kalix i norr till Trelleborg i söder och under 2021 omsatte vi över 32 miljarder. Tillsammans med bland annat Hemköp och Dagab ingår vi i Axfood - ett av de största företagen inom svensk dagligvaruhandel. Hos oss finns det gott om möjlighet att växa och utvecklas.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Willys AB

Placering

Göteborg

Dela jobbannonsen

Anmäl annons