Jobbsafari är en del avschibsted logo

Bemannningsadministratörer till Kompetensenheten

Bemannningsadministratörer till Kompetensenheten

Socialförvaltningen, Vård och omsorg, Hällbacken · Arboga · Ansök senast 22 feb.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Beskrivning Socialförvaltningen och Vård och omsorg står under kommande år inför en del förändringar. En del är att starta upp en ny enhet, Kompetensenheten. Kompetensenheten kommer att bedrivas i projektform under 2021 för att sedan utvärderas.  Enheten kommer att ansvara för bemanningsarbete, schemaläggning, bemanningspool, rekrytering av timvikarier samt på sikt kompetensförsörjning. Kompetensenheten kommer att finnas tillgänglig sju dagar i veckan, alla årets dagar. Vi söker dig som vill vara med på resan och implementera vår nya verksamhet! Arbetsuppgifter Som bemanningsadministratör på Kompetensenheten kommer din främsta uppgift vara att tillsammans med dina kollegor planera och täcka upp för de olika bemanningsbehoven inom Vård och omsorg samt Verksamheten för funktionshinder.  Detta kommer du dels att göra genom att boka timvikarier via bemanningssystemet TimeCare Pool utifrån beställningar från verksamheterna. Då timvikarierna täcker upp för korttidsfrånvaro såsom sjukdom och vård av barn ställer det krav på att beställningarna tillsätts på kort varsel. Mängden av beställningar är som störst tidigt på morgonen och kommer sedan att variera under dagen.  Du kommer även att ansvara för hela rekryteringsprocessen av timvikarier till Kompetensenheten. Vidare kommer du som bemanningsadministratör arbeta med schemaläggning för tillsvidareanställd och visstidsanställd personal i vård- och omsorg via schemaläggningssystemet TimeCare MultiAccess. Dina främsta arbetsverktyg kommer att vara dator och telefon. Dina arbetsuppgifter kommer att disponeras med hänsyn till behovet inom de olika delarna. I tjänsten kommer det att bli aktuellt att gå in och arbeta som undersköterska vid någon eller några av kommunens vårdenheter.  Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete samt vana att arbeta i Officepaketet (Word, Excel, PowerPoint) är ett krav. Du ska vara utbildad undersköterska med aktuellt inhämtad kunskap inom yrket.  Det är meriterande om du har en administrativ utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av schemaplanering och schemaläggning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av rekrytering och bemanning.  Erfarenhet av att arbeta i systemen TimeCare Planering, TimeCare MultiAccess och TimeCare Pool är meriterande. Vi ser gärna att du har ett visst systemintresse då arbetet är beroende av flera olika datorsystem.   I och med att arbetet består av många olika delar som ibland går in i varandra så ser vi att du som söker har en förmåga att disponera över din egen arbetstid och prioritera arbetsuppgifter under tidspress. Du är flexibel och prestigelös och har en förmåga att se till verksamhetens bästa. Då du kommer att ha kontakt med många olika personer i och utanför verksamheten ser vi att du är kommunikativ och professionell i din yrkesroll.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!  Villkor Schemalagd mån-sön (37h/vecka). Allmän visstidsanställning. Tidsbegränsad till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning.  Då urval sker löpande ser vi gärna att du ansöker så snart som möjligt.  Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga.I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen. Vårt arbete genomsyras av värdeorden Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Välkommen du också!  

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Socialförvaltningen, Vård och omsorg, Hällbacken

Placering

Arboga

Kontaktperson

Arboga kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons