Jobbsafari är en del avschibsted logo

Back Office Specialist till Pensum

Gigstr AB · Stockholm · Ansök senast 28 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Vill du arbeta på ett väletablerat bolag där du kommer agera expert inom back-office? Pensum söker en engagerad och självständig Back Office Specialist som vill vara med på Pensums fortsatta tillväxtresa. Här får du möjligheten att ta ett helhetsansvar och arbeta i en bred och händelserik roll!

OM PENSUM

Pensum arbetar inom både sak-, liv- och pensionsförsäkringar samt kapitalförvaltning. De har därför möjligheten att erbjuda deras kunder omfattande finansiella lösningar inom flera områden där allt är samlat på ett och samma ställe. Pensum erbjuder därför en stark fördel i dagens marknad där valmöjligheterna är oändliga och många gånger komplicerade och spridda på olika platser.

Teamet består i dagsläget av sex personer där du självständigt kommer att stötta upp samtliga kapitalförvaltare i deras arbete och agera expert inom back-office.

DU ERBJUDS

  • En platt organisation med högt i tak och snabba beslutsvägar
  • En bred roll där du får chans att utvecklas och växa in din roll
  • En trivsam stämning och arbetsmiljö
  • Kontor mitt i centrala Stockholm

OM ROLLEN

Som Back Office Specialist kommer du att få ett stort ansvar att sköta den bakomliggande administrationen inom kapitalförvaltning. Du kommer vara en viktig nyckelspelare i verksamheten samt för Pensums kunder då du kommer att agera kapitalförvaltarnas högra hand kring administrationen.

ARBETSUPPGIFTER

  • Ansvara för den bakomliggande administrationen inför köp, sälj och flytt av värdepapper
  • Onboarding av nya kunder
  • Kontinuerliga avstämningar utav Pensums kunders depåer
  • Hantera in- och utbetalningar
  • Sköta Corporate actions och nyemissioner

VI TROR ATT DU HAR

  • En examen inom ekonomi eller finans alternativt ca ett års arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter inom t.ex kapitalförvaltning
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Ett stort intresse för finansmarknaden
  • Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR

  • Kunskaper i finanssystemet FA Soultions

SOM PERSON ÄR DU

  • Självgående
  • Flexibel
  • Noggrann

ÖVRIGT

  • Start: Omgående
  • Placering: Jakobsbergsgatan 13, Stockholm
  • Omfattning: Heltid
  • Typ av uppdrag: Långsiktigt uppdrag

OM GIGSTR

Vi på Gigstr matchar företag med jobbsökare, frilansare och team. Med hjälp av Gigstr-appens smarta matchningsteknik, flexibla upplägg och kunniga rekryterare som kan young professionals har vi snabbt blivit en av marknadens mest uppmärksammade gigmatchningstjänster.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Gigstr AB

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Gigstr AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons