Jobbsafari är en del avschibsted logo

Avgiftshandläggare

Huddinge kommun · Huddinge · Ansök senast 21 okt.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge. Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på ekonomienheten som är en av tre stabsfunktioner inom socialförvaltningen. Ekonomienheten ger stöd i frågor till chefer på samtliga nivåer i förvaltningen samt utarbetar underlag till vård- och omsorgsnämnden och socialnämnden. Ekonomienheten är uppdelad i en strategisk del och en redovisningsdel. Tjänsten som avgiftshandläggare ingår i redovisningsdelen som består av två ekonomiassistenter, tre avgiftshandläggare och en hyresadministratör. Närmsta chef är ekonomienhetens biträdande ekonomichef. Socialförvaltningen ansvarar för individ-och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Förvaltningen erbjuder service, råd, stöd och omsorg med målet att alla invånare ska kunna leva självständiga och trygga liv och är en av kommunens största förvaltningar med närmare 1 800 medarbetare. - Arbetsuppgifter Som avgiftshandläggare har du ett mångsidigt uppdrag och du arbetar i en spännande och utvecklande miljö. I rollen kommer du i huvudsak att ansvara för beräkning av avgifter utifrån gällande regler med utgångspunkt i socialtjänstlagen. Denna uppgift är en myndighetsutövning och innebär att du främst beräknar avgifterna utifrån uppgifter om inkomst och utgifter från kund/brukare samt information från Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan samt fattar beslut om avgiftens storlek. Du ingår i vårt arbetsteam för avgifter med två kollegor som arbetar tillsammans. I arbetsuppgifterna ingår att ha telefonsamtal med kunder/brukare. Du kommer att möta människor som befinner sig i olika livssituationer, och därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt i dina samtal. I rollen kommer du samverka med olika professioner både inom vår organisation samt utanför organisationen. I övrigt ingår förekommande administrativa uppgifter inom ramen för verksamhetsområdet. Din profil Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning. Erfarenhet från verksamhetssystemen Procapita eller Lifecare är meriterande. Du har erfarenhet av arbetsuppgifter inom ekonomi och administration. Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet samt erfarenhet av myndighetsutövning och avgiftshandläggning inom äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning specifikt. Du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt att samarbeta med andra. Du präglas av ekonomiskt tänkande och är strukturerad. Du har god samarbetsförmåga, men kan också arbeta självständigt samt är stresstålig. Du är uthållig i ditt arbete och ser och tar egna initiativ till lösningar på utmaningar som uppstår. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad. Du har ett gott bemötande till alla våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner Facklig kontaktperson För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Huddinge kommun

Placering

Huddinge

Kontaktperson

Huddinge kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons