Assistent / Administratör till Byggnads, Stockholm

Byggnads Stockholm-Gotland · Stockholm

·

Ansök senast 30 sep.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Nu söker vi omgående en erfaren ledningsassistent till Byggnads Stockholm-Gotland i Solna. Skicka din ansökan redan idag!

Nu söker Byggnads omgående en erfaren ledningsassistent / administratör till regionen och staben centralt i Solna. Skulle du lockas av en central och viktig roll där du ger administrativt stöd till regionledningen och staben? Har du tidigare erfarenhet av arbete som chefssekreterare, VD-assistent eller liknande roll? Trivs du i en roll som innebär mycket ansvar och kanske har du även tidigare erfarenhet av arbete inom en facklig organisation? Då är det dig vi söker. Läs mer och välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Byggnads Stockholm-Gotland är en region inom Byggnads, ett fackförbund för byggnadsarbetare med ca 17000 medlemmar i Stockholm och på Gotland. Här får du möjlighet att arbeta i en central och viktig roll där du stöttar regionledningen och staben med administrativa uppgifter. Här erbjuds du en möjlighet att vara en del av det viktiga arbete som dagligen bedrivs för att stötta medlemmarna inom Byggnads. Tjänsten som ledningsassistent är bred och omväxlande och kräver att du agerar med stor integritet och sekretess i det dagliga arbetet.

Dina framtida arbetsuppgifter

Rollen som ledningsassistent innebär främst att ge administrativt stöd och service åt regionledningen och staben. Du ansvarar övergripande för att planera, bereda samt administrera inom enhetens ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter innebär att:
  • Samordna, skriva protokoll samt följa upp främst vid regionfullmäktige, regionstyrelse och arbetsutskott, men även vid andra möten och sammankomster såsom rikskonferens, verksamhetsråd och placeringskommittén.
  • Skriva protokoll, följa upp ärenden och arkivera
  • Bevaka intranätet samt hantera inkommande mail till regionen
  • Ta fram underlag samt sammanställa handlingsplaner, kvartalsrapporter och månadsrapporter
  • Boka konferenser, event, resor samt lokaler för regionen och dess anställda
  • Korrekturläsa vid utgivning av t ex medlemstidningen och verksamhetsberättelsen
  • Administrera regionens årsredovisningar samt revisionsberättelser
  • Delta i större och mindre projekt inom regionen
  • Vara behjälplig med uppgifter inom kontorsservice
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående enligt överenskommelse. Du arbetar generösa arbetstider må-to 8-17, fr 8-12.30. Du har oreglerad arbetstid, vilket innebär att du vid behov ibland behöver vara tillgänglig för regionledningen utanför ordinarie arbetstid. Här jobbar du nära regionledningen och blir en del av Staben med ytterligare 10 härliga kollegor samt rapporterar till Enhetschefen. Du erbjuds fina förmåner och får ta del av en anpassad utvecklingsplan.Tjänsten är belägen i mycket fräscha lokaler centralt nära Solna Centrum, med närhet till mycket goda kommunikationer och service.

VEM ÄR DU?

För den här tjänsten söker vi dig som:
  • har lägst gymnasiekompetens
  • tidigare erfarenhet av en liknande roll som ledningsassistent, chefssekreterare eller VD-assistent
  • har god systemvana samt mycket god erfarenhet av officepaketet - Excel, Powerpoint och Word
  • gärna erfarenhet av tidigare serviceyrke, då rollen innebär många interna och externa kontaktytor
  • hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift
  • gärna har erfarenhet av fackligt arbete och ledningsarbete men detta är inget krav för rollen
Som person söker vi dig som är snabblärd med god systemvana samt erfarenhet av att effektivt skriva och sammanfatta protokoll från möten. För att lyckas i rollen ser vi att du självständigt driver ditt arbete, är van att samarbeta samt är noggrann och strukturerad. I denna tjänst lägger vi även stor vikt vid din integritet och personliga kompetens.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Byggnads Stockholm-Gotland

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Pernilla Ek

0760-715571