Jobbsafari är en del avschibsted logo

Arkivarie med förändringsfokus

Göteborgs Stad , Trafikkontoret · Göteborg · Ansök senast 20 juni

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en arkivarie till oss på Trafikkontoret! Enheten nämnd- och ärendehantering står inför en rad spännande uppdrag och då en av våra medarbetare går vidare i sin karriär behöver vi hitta nästa entusiastiska medarbetare som vill vara med på vår utvecklingsresa. Vi söker nu dig som vill hjälpa oss att skapa de bästa förutsättningarna för verksamheten genom en tydlig och kompetent arkiv- och informationshantering samt ett verksamhetsnära och uppsökande arbetssätt. Du kommer att arbeta mycket självständigt och planera ditt eget arbete, men det finns bollplank och stöttning i form av många nära kollegor, såväl inom enheten som i resten av verksamheten. Tillsammans med dina kollegor kommer du även att arbeta med stöd och utbildning till förvaltningen i informationshanteringsfrågor, offentlig lagstiftning och utlämning av handlingar, digitalisering av arbetsprocesser med mera. I rollen ligger även att bevaka de kommungemensamma arkivfrågorna, delta i lämpliga nätverk, vara delaktig och/eller drivande i arbete med framtagande av styrande dokument, instruktioner och rutiner. Du kommer att lämna ut allmänna handlingar i viss utsträckning och vara ett stöd för kontorets övriga medarbetare vid utlämningsärenden. Enheten består idag av arkivarier, nämndsekreterare och registratorer. Trafikkontorets arkivarietjänster har lite olika inriktning och till den nu aktuella tjänsten söker vi en medarbetare som kommer att ha huvudansvar för dokumenthanteringsplan, gallring/bevarande av information, arkivförteckning samt avveckling av gamla IT-system. KVALIFIKATIONER För denna tjänst ser vi att du både har en akademisk examen där arkivvetenskap ingår samt några års erfarenhet av både analogt och digitaliserat arkivarbete alternativt att du har arbetat inom verksamhetsområdet i många år men med en annan högskoleutbildning i grunden. Vi ser gärna att du även har studier och/eller erfarenhet av arbete inom systemvetenskap, IT, juridik eller offentlig förvaltning. Vi vill att du har arbetat med processkartläggning och processbaserad informationsredovisning samt har erfarenhet av projektarbete/projektledning. Din förståelse för helhet och informationshanteringens olika delar är avgörande för att lyckas i uppdraget. Samtidigt behöver du vara drivande och samarbetsinriktad med utgångspunkt i förståelse för verksamhetens olika behov. Dina service- och samarbetskunskaper använder du i dina många och verksamhetsnära kontakter och din drivkraft använder du för att hitta dina egna arbetsuppgifter samt för att skapa förståelse för ditt komplexa arbetsområde. Dina avvägningar görs utifrån ett helhetsperspektiv för att hitta de bästa lösningarna och för att nå framgång behöver du ha ett diplomatiskt anlag och vara en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt liksom att hålla god ordning och reda samt att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad som har förmåga att engagera andra. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Om rekryteringsprocessen: För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. I denna rekryteringsprocess tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen. Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/ Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Göteborgs Stad , Trafikkontoret

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Göteborgs kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons