Jobbsafari är en del avschibsted logo

Är du vår nästa vårdutvecklare?

SOS Alarm

·

Ansök senast 2 juli (15 dagar kvar)

Avdelningen för vårdkvalitet säkerställer och följer upp att SOS Alarm som vårdgivare, levererar en god vård enligt interna kvalitetskrav och kundavtal enligt lagar och förordningar. Arbetet på avdelningen präglas av hjälpsamhet och initiativtagande, med samverkan och kvalitet i fokus samt en prestigelöshet i det gemensamma arbetet. Rollen Som Vårdutvecklare på SOS Alarm är du en av sex medarbetare på Avdelningen för vårdkvalitet på SOS Alarm. Du arbetar som Vårdutvecklare genom olika insatser i syfte att stödja verksamhetens kvalitets- och patientsäkerhetsarbete. Uppdraget innebär att du självständigt och tillsammans med andra kollegor kartlägger, följer upp och analyserar olika förbättringsarbeten och egenkontroller. Vi söker nu dig som vill vara en våra Vårdutvecklare, och bidra till avdelningens uppdrag i vår omvärldsbevakning inom patientsäkerhetsområdet. Utöver vårt uppdrag inom avvikelsehanteringen utför vi egenkontroller, leder händelse- och riskanalyser samt stödjer verksamheten i kontakt och dialog med tillsynsmyndigheten Inspektionen för Vård och Omsorg. I din roll utför du, utefter behov, även övergripande analysarbeten, samt initierar åtgärder på nationell nivå. Som en del av VO Produktion kommer du vara en naturlig kontakt för våra 16 central och vara ett stöd i det lokala kvalitetsarbetet Kvalifikationer Du som söker har svensk sjuksköterske-legitimation. Meriterande är erfarenhet från akutsjukvård och med önskad kunskap inom den prehospitala verksamheten. Har du erfarenhet från kvalitets- och patientsäkerhetsarbete ser vi det som positivt. Du har ett genuint intresse och viljan att lära dig mer kring det kvalitativa systematiska arbetet. Vi erbjuder dig självklart en relevant introduktion utifrån dina egna förkunskaper och förutsättningar. Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss. I rollen ingår mycket kontakter med såväl patienter och dess närstående, som personal och chefer och därför behöver du ha en god kommunikativ förmåga såväl i tal som i skrift. Om du trivs att arbeta processinriktat och vill vara en del i vårt arbete kring ständiga förbättringar, du ser PDCA-metodiken som vägledande och även har en naturlig trygghet att representera verksamhetsområdet i olika forum så tycker vi du ska söka till oss. Teamet är viktigt för vår avdelning och där är du en spelare i laget. Rollen innebär arbete såväl individuellt som i team. Låter detta intressant? Tjänsten är heltid och tillsvidare, vi tillämpar provanställning om sex månader. Sista ansökningsdag är 2/7 2021. Löpande urval tillämpas. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Kajsa Petersson (kajsa.petersson@sosalarm.se) Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden. SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

SOS Alarm

Kontaktperson

SOS Alarm Sverige AB