Är du en driven utvecklingsorienterad ekonom – Då kan du vara vår nya controller

Movexum · Gävle

·

Ansök senast 2 aug.

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Dina arbetsuppgifter Nu söker vi på Movexum dig som vill ta ett övergripande ansvar för verksamhetens ekonomi och arbeta såväl operativt som strategiskt. Det här är en mångfacetterad roll där du arbetar med allt från övergripande planering, budget och prognos, löpande bokföring, löner, till bokslut och årsredovisning. Du kommer med VD ta fram, följa upp och analysera verksamhetens KPI:er samt bidra till att utveckla Movexums administrativa och ekonomiska processer. Rollen innefattar även ansvar för backoffice d v s att hålla samman och utveckla bolagets administrativa rutiner, t ex dokumenthantering/avtal. Vi vill tillsammans med dig utveckla/förfina rollen med tillkommande kompletterande ekonomiassistent/admin. Vi erbjuder dig ett utvecklande och varierat jobb på en arbetsplats där vi jobbar framåtlutat men också reflekterande. Självklart driver och brinner vi för frågor som mångfald, jämställdhet och hållbarhet. Vi gillar att ses och jobba tillsammans på kontoret med möjlighet att delvis jobba på distans. Hos oss är det högt i tak men med tydliga riktlinjer. Eftersom du som controller kommer att fungera som en ambassadör för verksamheten är det viktigt att du delar den värdegrund som ger oss vägledning och stöd i vårt uppdrag att skapa tillväxt i regionen; värdeskapande, inspirerande, vägvisande och utmanande. Är du nyfiken på gemensamma nämnare i det existerande Movexum-teamet (utöver de som faller inom jobbets ramar) kan vi avslöja att hundar, litteratur, Netflix-serier, friluftsliv och träning är ämnen som ofta diskuteras över en fika. Din profil Vi söker dig som, klyscha till trots, trivs med att vara spindeln i nätet och arbeta med ekonomins alla delar. Du har förmågan att snabbt växla mellan operativt och strategiskt arbete och gillar att ha flera projekt igång samtidigt. Vi tror att du är en noggrann och flexibel problemlösare av rang som gillar att bygga relationer och trivs med att jobba i en liten organisation med hög förändringstakt. För att passa i rollen ser vi gärna att du har en högskoleexamen inom företagsekonomi/redovisning, eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet. Du har god ordning och ser utvecklingsfrågor som en naturlig del i ditt arbete. Erfarenhet av dokumenthantering och rekvisitioner i externfinansierade projekt t ex Tillväxtverket, EU eller Vinnova-projekt är meriterande. För tjänsten behöver du god språklig och skriftlig förmåga i svenska och engelska. Du har nytta av kunskap inom Excel och Fortnox. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du gillar att ta initiativ, har ett strukturerat arbetssätt, anser att delad framgång är dubbel framgång och att du triggas av utmaningar. För att trivas hos oss tror vi även att du är en riktig lagspelare och att du delar vår inställning av det ska vara kul att gå till jobbet. Tjänsten är heltid och tillsvidare, med placering i Gävle. Tillträde och lön enligt överenskommelse. I den här rekryteringen samarbetar vi med Clockwork rekrytering och har du frågor eller funderingar kontakta rekryteringskonsult Pernilla Antonsson på pernilla.antonsson@clwork.se. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-08-02. Varmt välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Movexum

Placering

Gävle