Jobbsafari är en del avschibsted logo

After Sales Manager

Salvagnini Scandinavia AB · Värnamo · Ansök senast 7 juni

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Salvagnini Scandinavia AB är ett dotterbolag till Salvagnini S.p.a. Moderbolaget är ett familjeägt bolag beläget i Sarego i Italien. Koncernen har totalt 2 000 anställda med en omsättning lite överstigande 4 000 MSEK. Vi arbetar med försäljning, installation, utbildning och service av högteknologisk FMS utrustning för tunnplåtsbearbetning. Vår utveckling av unika tillverkningssystem för stansning, klippning, bockning och laserskärning har gjort företaget till pionjärer inom dessa områden. Salvagnini Scandinavia AB grundades 1988 och är ett helägt dotterbolag inom Salvagnini gruppen. Salvagnini Scandinavia AB ansvarar för försäljning, marknadsföring, service och installation av Salvagninis produktprogram i Skandinavien. Salvagnini Scandinavia AB har sitt huvudkontor strategiskt beläget på Bredasten i Värnamo. Där är vi idag 40 anställda som 2021/22 omsatte ca 350 MSEK inklusive maskinförsäljningen. Vi har representation i Danmark och Finland samt i Baltikum.

Vi söker en utvecklingsorienterad och affärsdriven

After Sales Manager

Tjänsten

Som After Sales Manager är du ansvarig för Salvagninis eftermarknad och service i Norden samt Baltikum. Ditt övergripande uppdrag är att skapa den bästa serviceorganisationen inom industrin. Till din hjälp för att göra detta har du 4 serviceteam som finns i Sverige, Danmark, Finland och Baltikum samt tillhörande team inom kundsupport samt administration.

Som After Sales Manager har du ett stort kontaktnät inom koncernen där du kommer att samarbeta med Salvagninis globala organisation och även driva eftermarknads- och utvecklingsfrågor. Du kommer även ha kontinuerlig kontakt med kunder för att marknadsföra serviceavtal och andra eftermarknadstjänster samt arbeta med proaktiv försäljning. Du ansvarar vidare för att det upprättas service- och underhållsplaner och tillser att våra maskiner fungerar optimalt och levererar utlovad prestanda över tid.

Du kommer ha en nära samverkan med vår säljorganisation och tillsammans med övriga i ledningsgruppen arbeta för en ständig resa mot hög kundnöjdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Utmana, coacha och inspirera dina team och medarbetare
  • Taktiskt planera och koordinera service och support samt kompetensutvecklingsaktiviteter inom avdelningen
  • Utveckla och följa upp vårt erbjudande för att maximera vår kundnöjdhet och lönsamhet
  • Skapa, validera och godkänna offerter relaterade till tjänster och reparationer
  • Resursfördelning och planering av medarbetarnas arbetsuppgifter.
  • Medverka till att utveckla och genomdriva strategisk plan för verksamheten

Profil

För att lyckas i denna chefsroll drivs du av affärs- och verksamhetsutveckling, gärna i en teknisk miljö där eftermarknad och service är betydelsefulla. Vidare är det viktigt att du är en delaktig ledare som agerar proaktivt för att stödja service- och supportteamen i den dagliga verksamheten.

Du har några års erfarenhet av liknande uppdrag som Eftermarknadschef eller Servicechef. Du har även tidigare erfarenhet av kundkontakt i supportsituationer. Du förstår värdet och betydelsen i att representera företaget och dess varumärke på ett bra sätt i linje med våra värderingar. Du har god förmåga att kunna prioritera den dagliga verksamheten. Du har vidare förmåga att driva och organisera ditt team för att möta serviceförsäljningsutmaningar och effektivitetsbehov i jobbet. Du har ett kundfokuserat tankesätt och får energi från kund- och affärsmöten.

Du är vidare en driven person som är ordningsam och tycker om att arbeta strukturerat. Du ser nyttan av att arbeta förebyggande i stället för händelsestyrt. Som ledare har du en tydlig ledarprofil med ett kundorienterat synsätt, ett stort engagemang och en klok helhetssyn. Du besitter en god kommunikativ förmåga och kan kommunicera på olika nivåer i en organisation.

Utbildningsmässigt har du antagligen en högskoleutbildning eller annan relevant utbildning kompletterad med relevant arbetslivserfarenhet. Du har goda IT-kunskaper och behärskar Office-paketet. Då Salvagnini är en internationell koncern behärskar du förutom svenska även engelska i såväl tal som skrift.

Kontaktuppgifter och ansökan

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Martin Dambergs tfn +46 72 206 20 84. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se

Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Salvagnini Scandinavia AB

Placering

Värnamo

Kontaktperson

Finnveden Executive AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons