Jobbsafari är en del avschibsted logo

Affärsutvecklare till Algeco

Algeco · Stockholm · Ansök senast 2 juni

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Till vårt sammansvetsade och oerhört härliga team på Algeco söker vi nu ytterligare en proffsig och engagerad kollega.

Rollen

Som Affärsutvecklare kommer ditt främsta fokus vara att arbeta med att konceptualisera och öka merförsäljningen runt våra produkter. Genom ett nära samarbete med våra säljare, genom tex. sambesök hos våra kunder kommer du att skapa ett forum för vad som blir centralt för att kunna prioritera rätt bland olika merförsäljningsalternativ. Du kommer även att samarbeta nära operations för att tillsammans skapa en bra struktur för praktiska frågor och logistik. Vidare kommer du att etablera samarbeten med partners genom att såväl hitta dessa, som att utvärdera dem och kontraktera dem. samt skapa processer och ta fram marknadsmaterial.

Du rapporterar till Managing Director som är placerad i Bro utanför Stockholm, rollen kan dock placeras på valfritt av våra kontor: https://www.algeco.se/kontor. Resor är en naturlig del av rollen eftersom våra projekt finns i hela Sverige.

Fokuset på VAPS360 (Value Adding Products and Services) är högt inom koncernen. Det pågår ständigt ett arbete för att bygga konceptet framåt och det har precis anställts en Group Business Solutions Director på internationell nivå. En viktig del av rollen kommer alltså bli internationell samverkan, samtidigt som rollens fokus tydligt kommer vara lokala affärsmöjligheter.

Som Affärsutvecklare är du påläst kring myndighetskrav, arbetsmiljöverket, branschstandarder och trender inom området för att kunna säkerställa att Algeco kan leverera kvalitativ och professionell service. Upprätthållande av en katalog/tillvalslista kan troligtvis också bli aktuellt.

Affärsutvecklaren ska säkerställa att försäljningen och leveransen av VAPS360 tjänster kan växa, med hög kundnöjdhet och skapa en tydlig differentiering på marknaden. Detta ska ske både genom rollens egna merförsäljningsinitiativ och genom att ge övriga verksamheten verktygen till att öka försäljningen i sina affärer.

Du kommer att kratta manegen och bygga sådana strukturer så att det blir enkelt för övriga säljare att ta med sig koncepten ut och sälja in dessa. Du kommer tillsammans med operations bygga sådana strukturer och partneravtal så att leverans kan ske med enkelhet. Vidare skall du säkerställa att säljarna inte fastnar i driftsansvar under projekttiden utan att det finns en struktur för överlämning i samband med att kontrakt är skrivna. Affärsutvecklaren ska även säkerställa UE/partnerstruktur som både säkerställer kvalitativ leverans till kund och minimal intern hantering under kontraktstiden

Erfarenhet och kompetens

Det handlar om att bygga upp någonting nytt! Både inom bolaget och i branschen. Algeco ska övertyga kunderna om att vi är rätt partner för kringtjänsterna. Det kommer kräva en förmåga att förmedla visionen, vara övertygande i införsäljningen men även skapa struktur och tydlighet internt och med partners. Du gillar att ligga i framkant och därför hittar du inspiration och håller dig uppdaterad genom ny teknik som du exempelvis finner genom att gå på tekniska mässor och fastighetsmässor. Du är i framtiden i ditt tänk och brinner för innovation som ska ta Algecos kunder till ytterligare en nivå.
  • Bakgrund inom fastighet/facility management
  • Stor vana av kundservice och försäljning
  • Erfarenhet från att bygga upp nya erbjudanden och arbetssätt
  • Mycket god kunskap om lokaler generellt
  • Stark på inköp, juridik, avtalsskrivning och förhandling med både partners och kund
Affärsutvecklareb behöver ha ett tekniskt intresse/förståelse eftersom många 360-produkter handlar om tekniska lösningar. Du har förmågan att förutse morgondagens behov, se lösningar och skapa dessa i både teori och praktik. Framförallt måste du vara stark på struktur, kommunikation och förhandling/avtal. Vi söker efter en person som har erfarenheten från liknande uppdrag. Krav på flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Erbjudande
  • Fast marknadsmässig lön
  • Bonus
  • Friskvårdersättning
  • Sjukförsäkring
  • Sjukvårdsförsäkring
  • Pension ITP
  • Årligt försäkring- och pensionsrådgivning
  • Semester 25+5 dagar/år
  • Mobiltelefon
  • Dator
Ansökan

Låter detta intressant? I denna rekrytering samarbetar vi med Valegro Rekrytering & Interim. Ansvarig Rekryteringskonsult är Robert Klatzkow, robert@valegro.se, tel. 0735-303798. Vänligen klicka på Sök denna tjänst för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande så tveka inte att söka redan idag.

Valegro är ett nischat bolag som rekryterar och hyr ut konsulter inom ekonomi, finans sälj och management samt konsulterar i organisationsfrågor.

Med över 20 års erfarenhet av branschen har vi byggt upp ett stort nätverk av kandidater, konsulter och kunder. Vi hjälper även våra kunder i strategiska frågor kring försäljning och ledarskap.

För oss är långsiktighet och förtroende viktigt. I våra uppdrag har vi alltid kunden och kandidatens bästa för våra ögon och vi gör allt för att du som kund och kandidat ska känna dig trygg med vår kompetens, styrka i leverans och att vi har förstått ditt behov. Våra kunder och kandidater värdesätter vårt engagemang och den personliga service vi ger.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Algeco

Placering

Stockholm

Dela jobbannonsen

Anmäl annons