Jobbsafari är en del avschibsted logo

Administratör

Strömstad kommun, Personlig assistans och Boendestöd · Strömstad · Ansök senast 18 apr.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats. Socialnämndens övergripande verksamhetsidé utgår från att: "Alla personer skall ges möjlighet att leva ett bra liv utifrån sina individuella förutsättningar". Socialförvaltningens uppdrag är att möta människors skiftande behov av stödinsatser som krävs för att den enskilde ska klara sin vardag. Förvaltningen ger service och ansvarar för myndighetsutövning rörande barn- och unga, funktionshindrade och äldre. ARBETSUPPGIFTER Inom enheten för Boendestöd och Personlig assistans planeras att förstärka gruppen genom att vi söker en samordnare/administratör som kan stötta den befintliga gruppen och enhetschef. Tjänsten innebär att arbeta på uppdrag av och i nära samarbete med enhetschefen. Administratören har även ett tätt samarbete med andra professioner; t.ex. socialsekreterare, hemsjukvården, mm. Du planerar ärendefördelning och till viss del bemanning mellan teamen. I ditt uppdrag kommer även ingå att vara ett stöd för medarbetarna och vägleda dem i deras uppdrag och kring genomförandeplaner och dokumentation. Du ska också känna dig trygg i att handleda personalen i situationer som kan uppstå i det brukarnära arbetet. Du kommer även vara behjälplig kring att månadsvis redovisa LASS listor till Försäkringskassan samt övriga förekommande administrativa uppgifter såsom statistikredovisning mm. I din roll kan det även komma ingå ta emot och fördela nya ärenden i Treserva. KVALIFIKATIONER För att lyckas i ditt uppdrag som administratör hos oss vill vi att du har en eftergymnasial utbildning på minst 2 år inom området funktionsvariationer. Kanske har du utbildat dig till stödpedagog, specialistundersköterska eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig och är trygg i att handleda andra? Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med personer som har ett utmanade beteende, men också av personer med fysiska rörelsehinder. Det är meriterande att du har dokumenterad kunskap om metoderna lågaffektivt och tydliggörande pedagogik. Vi söker dig som har minst en gymnasieutbildning. Det är meriterande om du innehar högskoleexamen, t.ex. inom beteendevetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Arbetet som samordnare kräver att du är strukturerad, har en administrativ skicklighet och har förmåga att balansera vardagens utmaningar med verksamhetens mål och ramar. Du är duktig på att förmedla kunskap och lära ut. Du behöver vara väl förtrogen med vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Att leda och fördela det dagliga arbetet förutsätter lyhördhet, tydlighet, integritet samt förmåga att fatta beslut. Samverkan är en viktig framgångsfaktor och god samarbetsförmåga krävs.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Strömstad kommun, Personlig assistans och Boendestöd

Placering

Strömstad

Kontaktperson

Strömstads kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons