Jobbsafari är en del avschibsted logo

Administrativ handläggare

Säters kommun · Säter · Ansök senast 15 dec.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Säters kommun präglas av både småstad och landsbygd och ligger i hjärtat av Dalarna, med närhet till bra kommunikationer. I Säter hittar du lugnet, nära till jobbet, nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare tillvaro. I Säters kommun arbetar vi aktivt med värdskapsarbetet som innebär att vi verkar för ett öppet förhållningssätt och ett bemötande utöver det vanliga. Detta gör vi genom att vara stolta, äkta, tillgängliga, engagerade och respektfulla. År 2020 ska vi vara Nordens mest attraktiva inlandsregion och det goda värdskapet ser vi som en viktig del i arbetet med att nå dit.  Säter, en av Dalarnas vackraste och mest nära städer präglas av både småstad och landsbygd. Staden ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer - Falun-Borlängeregionen ligger inom 20 minuters bilresa och till Stockholm tar det ca två timmar med tåg. Att bo i Säter är att bo vackert och lugnt, men ändå ha aktiviteter, storstadsliv, utbildning, arbete och kommunikationer inom räckhåll. I Säter hittar du lugnet i tillvaron, samtidigt som du har nära till allt du önskar för dig och din familj. Nära till jobbet. Nära till skolan. En rikare fritid. En tryggare uppväxt för din familj. Arbetsuppgifter Som nämndsekreterare/arkivarie i Säters kommun har du en betydelsefull roll i där du kommer att ansvara för administrationen i nämndprocessen genom att se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du ansvarar för att förbereda, genomföra och efterarbeta sammanträden. I uppdraget får du även vara delaktigt i att utveckla en effektiv nämndprocess och skapa förutsättningar för att nämndmötena blir bra.   I arbetsuppgifterna ingår också administrationsutveckling, att ta fram, utreda, följa upp och skriva underlag för beslut samt diarieföring och allmän administration.   Du kommer även att vara kommunens arkivarie med ansvar för arkivering. Du kommer att arbeta med e-arkivering och i kommunens arkiv. Kvalifikationer Du har: o   Relevant högskoleexamen, till exempel i offentlig statskunskap/offentlig förvaltning eller annan inriktning som arbetsgivaren, bedömer är relevant o   Erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation o   Mycket goda kunskaper om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltnings- och kommunalrätt och GDPR o   Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift   Det är meriterande om du har minst 60 poäng i arkivvetenskap och eller erfarenhet av traditionellt arkivarbete och av e-arkiv samt erfarenhet av arbete med nämndadministration och dokumenthantering. Personliga egenskaper Som person är du flexibel och lösningsfokuserad där du har förmågan att se möjligheter till förändring. Du vågar utmana arbetssätt för att utveckla verksamheten. Vidare är du systematisk och organiserad och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter för att arbetet ska bli effektivt. Du har lätt för att samarbeta med andra och ser fördelarna med en fungerande samverkan. Vi erbjuder Vill du jobba på en arbetsplats där det är högt i tak och du har möjlighet att själv påverka och utveckla ditt arbete? Då är kan detta vara  tjänsten för dig! Kontaktinformation Malin Karhu-Birgersson, Förvaltningschef/Personalchef, 0225-55 128, malin.karhu-birgersson@sater.se Anderas Mossberg, Sektorchef samhällsbyggnadssektorn, 0225-55152, andreas.mossberg@sater.se Margareta Jakobsson, Kommunsekreterare, 0225-55111, margareta.jakobsson@sater.se Arbetsplats Åsgränd 1 783 27 Säter

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Säters kommun

Placering

Säter

Kontaktperson

Säters kommun

Dela jobbannonsen

Anmäl annons