Administrativ funktionsansvarig till vår kund i Solna
Administrativ funktionsansvarig till vår kund i Solna
Academic Work · Solna · Ansök senast 27 nov.
Heltid
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Är du en erfaren och strukturerad administratör som vill ha ett spännande konsultuppdrag? Nu finns chansen att söka en koordinerande och bred administrativ roll med mycket eget ansvar till vår attraktiva kund i Solna. Behovet är omgående och vi tillämpar löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Information om uppdraget
I rollen som administrativ funktionsansvarig kommer du ingå i ett team på tre personer. Det finns möjlighet till distansarbete i tjänsten vilket gör att du kan arbeta hemifrån eller på plats på kontoret. Cirka en gång i kvartalet kommer man tillsammans med alla i teamet träffas på kontoret i Solna.
Tjänsten är ett konsultuppdrag och beräknas starta så snart som möjligt för att pågå fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du ha en koordinerande och bred funktion som innefattar många kontaktytor. Du kommer exempelvis att:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Solna
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om uppdraget
I rollen som administrativ funktionsansvarig kommer du ingå i ett team på tre personer. Det finns möjlighet till distansarbete i tjänsten vilket gör att du kan arbeta hemifrån eller på plats på kontoret. Cirka en gång i kvartalet kommer man tillsammans med alla i teamet träffas på kontoret i Solna.
Tjänsten är ett konsultuppdrag och beräknas starta så snart som möjligt för att pågå fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du ha en koordinerande och bred funktion som innefattar många kontaktytor. Du kommer exempelvis att:
- Leda arbetet med onboarding av nya medarbetare och konsulter inom företaget
- Hantera olika typer av ärenden, dokument och frågor gällande onboardingprocessen
- Ordna och registrera behörigheter till exempelvis utbildningar, datorer, lokaler och tidsrapportering för medarbetare
- Se över befintliga processer och rutiner i onboardingprocessen
- Arbeta med behörigheter, beställningar av datorer, insamling av data och introduktioner
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör med liknande arbetsuppgifter
- Har goda kunskaper i Officepaketet och överlag god system- och datavana
- Har god förmåga att kommunicera och formulera sig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift
- Tidigare administrerat onboardningprocesser eller har arbetat med många olika programvaror.
- Noggrann
- Strukturerad
- Problemlösande
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, kontorstider
Placering: Solna
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Academic Work
Placering
Solna