ACCOUNT MANAGER / EXPORT MANAGER
Comcube AB · Malmö · Ansök senast 28 jan.
Heltid · Tillsvidareanställning
Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.
Vill du arbeta i ett företag som är världsledande inom design och innovation avseende hjälpmedel för äldre? Du vet väl att 80 är det nya 60? Vill du vara med och driva processen framåt för att möta behoven hos den nya generationens användare? Är du dessutom en relationsskapare av rang som vill vara del av ett ungt team, med högt i tak och korta beslutsvägar, kan tjänsten som Account Manager/ Export Manager hos oss på Trust Care vara ditt perfekta steg i karriären. Vi exporterar idag till fler än 35 länder, som till exempel Australien, USA, Japan, Sydkorea, Tyskland, Benelux-länderna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Kvalifikationer och personlighet
Du har några års erfarenhet av B2B produktförsäljning, i närtid, med goda resultat. Internationell försäljning är meriterande liksom erfarenhet av att skapa affärer från grunden genom samarbetspartners, distributörer och agenter. Du talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet och tycker om att presentera och kommunicera med både potentiella och befintliga kunder. Du har lätt för att knyta goda långsiktiga relationer och är lika stark på att initiera affärer som att komma till avslut.
Som person är du nyfiken, målinriktad, ansvarstagande och bra på relationer. Du ser vad som behöver göras, är självgående och förstår att goda försäljningsresultat går hand i hand med stort engagemang, hög aktivitetsnivå och uthållighet. Du bidrar till god stämning på jobbet och drar dig inte för att kavla upp ärmarna när det behövs. Vi är ett litet team där det förutsätts att vi arbetar mot gemensamma mål, delar med oss av information och hjälper varandra när så behövs. Hos oss gör varje medarbetare skillnad.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på:
Notera att vi arbetar med löpande urval!
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Initiera, bearbeta och utveckla nya och befintliga agenter och återförsäljare internationellt.
- Utveckla befintliga återförsäljare i Sverige och i Skandinavien.
- Fungera som säljstöd till våra återförsäljare (service, rådgivning och produktutbildning).
- Säkerställa att adekvat produktinformation och kommunikationsmaterial finns tillgängligt för slutkonsumenter i butiker och på kliniker.
- Systematiskt arbeta i vårt CRM-system.
- Delta på internationella mässor där vi är representerade.
Kvalifikationer och personlighet
Du har några års erfarenhet av B2B produktförsäljning, i närtid, med goda resultat. Internationell försäljning är meriterande liksom erfarenhet av att skapa affärer från grunden genom samarbetspartners, distributörer och agenter. Du talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet och tycker om att presentera och kommunicera med både potentiella och befintliga kunder. Du har lätt för att knyta goda långsiktiga relationer och är lika stark på att initiera affärer som att komma till avslut.
Som person är du nyfiken, målinriktad, ansvarstagande och bra på relationer. Du ser vad som behöver göras, är självgående och förstår att goda försäljningsresultat går hand i hand med stort engagemang, hög aktivitetsnivå och uthållighet. Du bidrar till god stämning på jobbet och drar dig inte för att kavla upp ärmarna när det behövs. Vi är ett litet team där det förutsätts att vi arbetar mot gemensamma mål, delar med oss av information och hjälper varandra när så behövs. Hos oss gör varje medarbetare skillnad.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vänligen bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på:
- Varför vill du jobba som Account Manager/Export Manager på Trust Care?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Account Manager/Export Manager?
Notera att vi arbetar med löpande urval!
Om arbetsgivaren
Arbetsgivare
Comcube AB
Placering
Malmö