Jobbsafari är en del avschibsted logo

3rd line tekniker till QD

Bravura · Göteborg · Ansök senast 31 mars

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Om Bravura: Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas! Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos QD. Om företaget: QD Sverige AB grundades 1989 och är en helhetsleverantör inom IT där de erbjuder olika typer av driftlösningar till sina kunder. De erbjuder såväl en Extern IT-avdelning, Servicedesk, IT-konsulter, Molntjänster och backup. De har ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för sina kunders verksamheter och bidrar alltid med ett personligt engagemang och hög kvalité i sitt arbete. Företaget präglas av en familjär och öppen kultur tillsammans med medarbetare som är placerade på kontor i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Företaget är i en expansiv fas och för dig som vill vara med på resan finns stora utvecklingsmöjligheter. Vad erbjuder QD? • QD prioriterar god balans mellan arbete och fritid. Därför har de en hybridarbetsplats där man får jobba på distans 50% av tiden. • Som nyanställd får du själv välja din utrustning och får du en fin summa varje år för att bibehålla de nyaste prylarna. • Friskvårdsbidrag på 2500kr/år (eller 5000kr/år om du offrar en slant av din teknikpeng) • Härliga kollegor. Bli välkomnad till ett härligt gäng som bryr sig om varandra! • Kulturen präglas värderingarna GET, en kultur där Glädje, Engagemang och Tydlighet är en viktig del av vardagen. Alla på QD ger ”101% för dig”, både inom QD och mot sina kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet. Kvittot på detta är att QD sedan hösten 2020 är ett certifierad ”Great Place To Work”. Arbetsuppgifter: I rollen som 3nd Line Support arbetar du brett inom alla tänkbara tekniker och IT- miljöer. Du arbetar med att ta emot och hantera tredjelinjens ärenden inom nätverk för QDS kunder. Du löser ärenden av djupare och mer komplexare slag som eskalerats vidare från QD:s First och Second Line, där supporten sker via fjärrstyrning, on-site, telefon och mail. Exempel på arbetsuppgifter i rollen som 3nd Line Support är konfiguration av accesspunkter, sätta upp trådlösa nätverk, stötta i diverse projekt samt föreslå förbättringsförslag. Vidare fungerar du även som mentor och bollplank åt dina kollegor och stöttar de i olika nätverksfrågor. Du jobbar löpande med Change Management i projekt med syfte att förbättra och utveckla kunders IT-miljöer, allt anpassat efter deras behov. Du arbetar ständigt mot uppsatta mål och får chans att utveckla och påverka företagets lönsamhet genom ditt arbete. Rollen inkluderar viss beredskap, som fördelas på samtliga tekniker över landet. Du arbetar i ett team med flertalet kollegor och ditt Squad är utspridda geografiskt och arbetar även tätt ihop med andra avdelningar och du rapporterar till din lokala Squad Lead. Här får du chans att påverka din egen utveckling! Arbetsuppgifter inkluderar: • Konfigurera nätverk • Felsöka kunders IT-miljö • Jobba med förbättring och utvecklingsarbete Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • Tidigare arbetslivserfarenhet av nätverksrelaterat arbete • Erfarenhet av Windows Server och AD • Microsoft 365 och Exchange Online och Sharepoint • Stort tekniskt intresse där du tagit eget stort ansvar i ditt lärande • Du talar och skriver välformulerat på både svenska och engelska Meriterande •Nätverk och nätverkstjänster som DNS och DHCP •Linux •Powershell •Virtualisering (vi jobbar främst med VM-ware, men andra plattformar förekommer) •Publika molntjänster som Azure och AWS •Lagring och backup • Arbete med Change Management inom ramverket ITIL I rollen passar du som trivs att arbeta med support ur ett djupare perspektiv. Du är tekniskt kunnig och kan lätt sätta dig in i kundens ärende där du tycker det är roligt att lösa problem. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga där du på ett serviceinriktat och pedagogiskt vis hjälper andra, både kollegor och kunder. Du är en självgående person som har en förmåga att arbeta proaktivt för att förstå och bemöta kundens behov. Du är lösningsorienterad och tar initiativ till nya arbetssätt och tar stort ansvar för ditt eget lärande inom rollen. För att trivas hos QD är du en person som värdesätter gott samarbete och att skapa goda relationer – med såväl kunder som medarbetare! Du har ett engagemang i ditt arbete där du alltid är såväl påläst som noggrann och strukturerad i ditt arbete. Stämmer detta in på dig kan du vara QDs nästa GET! Övrig information: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Stockholm, Uppsala eller Göteborg med chans till 50% distansarbete Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Bravura

Placering

Göteborg

Kontaktperson

Bravura Sverige AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons