Jobbsafari är en del avschibsted logo

1st line support

Randstad · Stockholm · Ansök senast 1 nov.

Heltid · Tillsvidareanställning

Jobbet har utgått och går inte längre att ansöka.

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande IT-intresse? Kunden behöver förstärka sitt support-team med fler skickliga medarbetare. Kunden brinner för att analysera sina kunders situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. De effektiviserar sina kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. Deras servicedesk är hela kundens främsta ambassadörer när det kommer till kunskap, snabbhet, lyhördhet, förståelse och engagemang. Exakt de egenskaper som våra kunder så högt värdesätter. Det innebär ett stort ansvar och nya utmaningar varje dag. Det ger dig också chansen att utvecklas och du väljer själv hur långt du vill nå. 

Ansvarsområden

I rollen som IT-support har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför besitter du inte en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll utan förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon där samtalen kan ta allt från fem minuter till en timme. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund är det sällan ’dummie-ärenden’ som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, att göra backups på databaser, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). Vidare inkommer även ärenden via mejl.

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

I rollen som IT-support tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Arbetstider

Heltid.

Kvalifikationer

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT alt högskoleutbildning
• Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
• Grundläggande kunskaper inom nätverk/hosting
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Erfarenhet

Vi ser att du minst ett års erfarenhet inom HelpDesk/1st line support.

Ansökan

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta joanna.hansson@randstad.se 

Om företaget

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om arbetsgivaren

Arbetsgivare

Randstad

Placering

Stockholm

Kontaktperson

Randstad AB

Dela jobbannonsen

Anmäl annons