Om jobbet
Är du redo för något nytt och nyfiken på att utforska en farmaceutisk karriär utanför apotekets väggar? Vi förstärker nu vår användarsupport med farmaceutisk kompetens! På Apotek Hjärtats användarsupport får du en möjlighet att utvecklas, växa och göra skillnad- varje dag. Genom att guida våra medarbetare via telefon, chatt och mejl underlättar du vardagen för kollegorna på våra 400 apotek. Tjänsten är ett vikariat på heltid till januari 2027 och tillträde är så snart som möjligt.
Så här jobbar en Support Specialist på Apotek Hjärtat:
Som Support Specialist har du en nyckelroll i att stötta våra apotek i samband med en övergång till vårt nya receptexpedieringssystem CanX. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att tillhandahålla support via telefon, e-post, portal och chatt samt stötta resten av teamet med din farmaceutiska kompetens.
Det handlar både om att guida användare i handhavande i systemet samt felsöka och åtgärda vid incidenter. Tillsammans med resterande i teamet jobbar du med att förbättra processer och ser till att ni som team utvecklas och växer, där du är med och bidrar med din farmaceutiska kompetens. Du kommer samarbeta med bland annat användarspecialister på avdelningen Farmaci, kvalitet och hållbarhet.
Det här är du!
Du har en stark samarbets- och serviceförmåga i kombination med ett intresse för IT och digitala verktyg. Du driver saker självständigt på ett strukturerat och flexibelt sätt med en positiv inställning till förändringar. Då rollen är ny har du stora möjligheter att forma hur vi levererar på vårt uppdrag och etablera området på Hjärtat. För att lyckas i rollen krävs att du är pedagogiskt och duktig på att kommunicera.
Med dig in i rollen har du:
Varför ska du välja Apotek Hjärtat? Linda Tärnell, Manager IT Operations berättar:
Att vara en del av Apotek Hjärtat, Sveriges största privata apotekskedja, innebär att vara med på en resa av ständig förnyelse och innovation. Som Supportspecialist hos oss kommer du att ha en central roll med stort ansvar att ge våra medarbetare den bästa möjliga användarupplevelsen för både supportkontoret och våra 400 apotek.
Din ansökan
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är 16/5.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Tärnell på linda.tarnell@apotekhjartat.se.
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsassistent Samuel Prager på samuel.prager@apotekhjartat.se
Välkomna till ett apotek med stort hjärta!
Så här jobbar en Support Specialist på Apotek Hjärtat:
Som Support Specialist har du en nyckelroll i att stötta våra apotek i samband med en övergång till vårt nya receptexpedieringssystem CanX. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att tillhandahålla support via telefon, e-post, portal och chatt samt stötta resten av teamet med din farmaceutiska kompetens.
Det handlar både om att guida användare i handhavande i systemet samt felsöka och åtgärda vid incidenter. Tillsammans med resterande i teamet jobbar du med att förbättra processer och ser till att ni som team utvecklas och växer, där du är med och bidrar med din farmaceutiska kompetens. Du kommer samarbeta med bland annat användarspecialister på avdelningen Farmaci, kvalitet och hållbarhet.
Det här är du!
Du har en stark samarbets- och serviceförmåga i kombination med ett intresse för IT och digitala verktyg. Du driver saker självständigt på ett strukturerat och flexibelt sätt med en positiv inställning till förändringar. Då rollen är ny har du stora möjligheter att forma hur vi levererar på vårt uppdrag och etablera området på Hjärtat. För att lyckas i rollen krävs att du är pedagogiskt och duktig på att kommunicera.
Med dig in i rollen har du:
- Minst två års erfarenhet av arbete på apotek och är legitimerad apotekare eller receptarie
- Stark kommunikativ förmåga och servicekänsla
- Förmåga att uttrycka dig väl både i tal och skrift på svenska och engelska.
- Erfarenhet av att jobba i PharmaSuite
- Erfarenhet av att arbeta i CanX är meriterande
Varför ska du välja Apotek Hjärtat? Linda Tärnell, Manager IT Operations berättar:
Att vara en del av Apotek Hjärtat, Sveriges största privata apotekskedja, innebär att vara med på en resa av ständig förnyelse och innovation. Som Supportspecialist hos oss kommer du att ha en central roll med stort ansvar att ge våra medarbetare den bästa möjliga användarupplevelsen för både supportkontoret och våra 400 apotek.
Din ansökan
På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är 16/5.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Tärnell på linda.tarnell@apotekhjartat.se.
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsassistent Samuel Prager på samuel.prager@apotekhjartat.se
Välkomna till ett apotek med stort hjärta!
ICA AB
FöretagICA AB
Visa alla jobb för ICA AB