Verksamhetsutvecklare med fokus på kompetensutveckling
Om jobbet
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i.Vill du ha ett roligt och utvecklande arbete där du får utmanas i din kreativitet? Gillar du att arbeta med utvecklingsprojekt för att skapa bättre förutsättningar för mångkulturella grupper att utföra ett gott arbete? Vill du använda dina erfarenheter för att göra Jönköpings kommun till en bättre arbetsplats? Då har du ett jobb att söka!
Ditt nya jobb
Som verksamhetsutvecklare blir du en del av tekniska kontoret och avdelningen Verksamhetsservice.
Vi vill göra vardagen enklare för kommunens medarbetare och på olika sätt, genom god service, bidra till att göra Jönköpings kommun till en mer attraktiv arbetsplats. Avdelningen består av fyra verksamheter som inkluderar städ, receptioner, budservice, vaktmästeri, konferensservice, caféer och verksamhetsstöd.
Som verksamhetsutvecklare kommer du ingå i verksamheten Verksamhetsstöd där du tillsammans med dina kollegor avlastar övriga verksamheter. Hos oss får du möjlighet att skapa de bästa förutsättningarna för arbete och lärande. Som verksamhetsutvecklare blir du en strategisk länk mellan ledningens vision och det operativa arbetet. Du bidrar till att avdelningen når sina mål och möter framtida utmaningar genom att samordna, utveckla och kvalitetssäkra kompetensutveckling, driva projekt och stötta chefer och medarbetare.
Arbetsuppgifter
- Skapa, utveckla och administrera utbildningar i kommunens digitala kompetensportal, inklusive felsökning, support och utbildning av användare
- Produktion av instruktionsfilmer och utbildningsmaterial
- Planera, leda och följa upp tilldelade projekt inom kompetensutveckling och andra avdelningsgemensamma uppdrag
- Kartlägga kompetens- och språknivåer, initiera språktester och arbeta med digitala språkkurser för att stärka svenskkunskaper
- Utveckla och revidera koncept för nya medarbetare, praktikanter, ferie- och sommarjobbare
- Genomföra tilldelade uppdrag inom internkommunikation genom olika mötesforum, nyhetsbrev och intranät samt produktion av informationsmaterial
- Omvärldsbevaka och nätverka med andra kommuner och externa aktörer
I uppdraget har du din huvudsakliga arbetsplats på Västra Storgatan 16, med ordinarie arbetstid kl. 7.00-16.00. Flextid tillämpas i tjänsten, vilket möjliggör viss anpassning av arbetsdagen inom fastställda ramar.
Vi värdesätter engagemang, samarbete och utveckling, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.
Din kompetens
I rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker arbetar målinriktat och har förmågan att tänka långsiktigt. Du samarbetar väl med andra och är duktig på att bygga och underhålla relationer, både internt och externt. Din pedagogiska kompetens gör att du effektivt kan utveckla och förbättra verksamhetens processer. Du är strukturerad, planerar och organiserar ditt arbete så att uppgifter blir utförda korrekt och i rätt tid. Dessutom har du en god helhetssyn och förstår hur olika delar av verksamheten samverkar och påverkar varandra. Du har en god presentationsteknik och är van vid att både anpassa innehållet efter målgruppen och att prata inför små och större grupper.
Du arbetar självständigt och tar ansvar för att driva dina uppgifter framåt. Din flexibilitet gör att du snabbt kan anpassa dig till nya och förändrade förutsättningar. Du har lätt för att skapa kontakter och trivs med att bygga nätverk, både inom och utanför organisationen. Dessutom är du initiativrik och vågar föreslå samt testa nya idéer som bidrar till avdelningens utveckling.
Krav
- Högskoleexamen inom pedagogik eller motsvarande dokumenterad kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av att arbeta med kompetensutveckling samt att bygga kurser utefter behov
- Dokumenterad kompetens och kunskap inom projektledning
- Erfarenhet av digitalt lärande och filmproduktion
- B-körkort
Meriterande
- Erfarenhet av språkutveckling hos vuxna med svenska som andraspråk
- Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor
Vi erbjuder dig
Hos oss väntar ett roligt och varierat arbete där du får utvecklas tillsammans med engagerade kollegor från olika yrkesområden. Vi erbjuder goda möjligheter till kompetensutveckling, erfarenhetsutbyte och samarbete. Som medarbetare får du trygga anställningsvillkor och friskvårdsbidrag.
Läs mer om
- https://www.jonkoping.se/jobbahososs/jonkopingskommunsomarbetsgivare/dettafardunardujobbarhososs.4.1a919e4187db69ce016b8fe.html
- https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss
- https://www.jonkoping.se/kommunpolitik/kommunens-organisation/forvaltningar/tekniska-kontoret
Bra att veta
Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst på 100% med start under våren enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att inledas med provanställning.
Vi läser ansökningar löpande och intervjuer planeras till vecka 5. Arbetsprov kommer att tillämpas vid rekrytering.
Vill du veta mer?
Kontakta verksamhetschef Caroline Bergqvist, tel. 036-10 21 86. För fackliga frågor kontakta Henrik Wijkmark, Vision, tel. 036-10 57 00.
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Jönköpings kommun
FöretagJönköpings kommun
Visa alla jobb för Jönköpings kommun