Uppdragschef med chefs- och personalansvar inom personlig assistans i Jö...

Publicerad2025-11-14
Ansök senast2025-12-13

Om jobbet

Vi växer och vill bli fler hos oss på Nordström och söker dig som också vill göra varje enskilt liv rikare, varje dag. Vi söker dig som motiveras av att arbeta med människor, kvalitet, utveckling och vars hjärta klappar extra hårt för omsorg.

I rollen har du ansvaret för helheten kring våra kunders personliga assistans. Du säkerställer, genom vårt dagliga arbete med både upplevd och formell kvalitet, att dina assistansuppdrag upprätthåller god kvalitet och standard. Dina kontaktytor är både internt med centrala stödfunktioner samt externt med exempelvis Försäkringskassan, kommuner, fackliga organisationer mfl.

I rollen ingår arbetsuppgifter kopplade till:

Kvalitetsarbetet och dokumentation

Ekonomi och budget

Personalansvar och medarbetarprocesser för dina kunders assistenter

Arbetsmiljöfrågor

Vi söker dig som:

Trivs i en ansvarsfull ledarroll

Föredrar sociala sammanhang och att skapa relationer

Är serviceminded och en pedagogisk kommunikatör

Gillar självständigt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga

Är strukturerad, duktig på att planera och lösningsfokuserad

Har grundläggande förståelse kring ekonomi och budget

Kvalifikationer:

Relevant utbildning inom vård-och omsorg, beteendevetenskap, HR, ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som vi anser är motsvarande

Har tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet, gärna från personalintensiv verksamhet

Van att jobba arbeta administrativt i olika system

Har flytande kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift

Har B-körkort

Meriterande med erfarenhet av en liknande roll, samt tidigare chefs och/eller ledarerfarenhet och arbete inom personlig assistans/LSS

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och driv att vilja utvecklas i din yrkesroll tillsammans med oss.

Mer om tjänsten:

Placeringen är vårt kontor i Jönköping

Tjänsten är heltid och arbetstiden är måndag till fredag.

Resor ingår i tjänsten där övernattning kan förekomma. Det tillkommer även en del arbete förlagt på kvällstid i form av möten och kundaktiviteter.

Tillträde: Januari 2025, enligt överenskommelse.

Om frågor och mer om rekryteringen

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 13 dec 2025, så vänta inte med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny Eliasson, regionchef, jenny.eliasson@nordstromassistans.se

Personlighetstester som komplement till din ansökan Under rekryteringen genomförs personlighetstester som en del i vår urvalsprocess. Tester gör urvalsprocessen mer träffsäker och rättvis för dig som söker arbete hos oss och återkopplar till det som är relevant för tjänsten. Du får automatiskt länkar per mail när du skickat in din ansökan, och återkopplingen sker automatiskt via systemet direkt efter genomförda tester.

Vi kan komma att tillämpa bakgrundskontroller i denna rekrytering.

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling, lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige.

Om oss

Vi på Nordström är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från kontoren i Stockholm, Malmö och Jönköping.

Du kan läsa mer om oss här: nordstromassistans.se

En del av Team Olivia

Nordström assistans ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med att etablerade bolag under lokala varumärken med drygt verksamheter i Sverige och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Nordström Assistans AB

FöretagNordström Assistans AB
Visa alla jobb för Nordström Assistans AB

Sök efter fler liknande jobb

Liknande jobb

FMF ASSISTANS ÖREBRO SÖKER KUNDANSVARIG

FMF Assistans

Örebro19/11 - 17/12