Convini

Tysktalande kundtjänstmedarbetare

OmrådeSolna
Publicerad2025-04-16
Ansök senastÖppet tills vidare

Om jobbet

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du fokusera på hantering av inkommande ärenden via våra kommunikationskanaler (mejl/chatt/telefon), tillhörande administration och säkerställande av åtgärd genom våra interna system. Du kommer tillsammans med en annan kollega i teamet ha det övergripande ansvaret för att serva våra tyska kunder och konsumenter men därtill även stötta våra svenska kunder, vilket innebär att du behöver kunna tala och skriva tyska, svenska och engelska obehindrat. Vi förutsätter även att du tar egna initiativ och ägandeskap över andra arbetsuppgifter inom ramen för din roll, såsom:
  • Hantera enklare kundreskontraärenden för både B2B och B2C
  • Sköta underhåll av våra allmänna utrymmen - intern pausyta och showroom
  • Säkerställa att kontorsmaterial är beställt och påfyllt

Du kommer att jobba tätt ihop med vårt fantastiska kundtjänstteam bestående av fem energiska kollegor som älskar att spela musik på fredagar och där sammanhållning är A och O. Inte nog med det, teamet strävar alltid efter att ge det där lilla extra i syfte att uppnå 100% kundnöjdhet och hoppas att deras nya kollega kommer in med en hög dos av glädje och engagemang! Allt detta sker i våra schyssta lokaler i Frösundavik (Gate:01), bara ett stenkast från mysiga Brunnsviken och med tillgång till gym, tennisbana, padelbana och restauranger.
  • Har slutförd gymnasieutbildning med godkända betyg
  • Har goda tal- och skrivkunskaper i svenska, engelska och tyska (dvs. kommunicera på ett professionellt och korrekt sätt, med god grammatisk och stilistisk nivå)
  • Har tidigare erfarenhet från service och/eller administration
  • Har god systemvana

Som person är du en flexibel och social problemlösare som motiveras av att skapa härliga kund- och konsumentupplevelser. Du är övertygad om att man kommer långt med en positiv inställning och ett schysst bemötande, vilket tydligt speglas i ditt sätt att kommunicera med både kollegor och externa aktörer. Du är mån om att skapa och upprätthålla goda relationer och ett gott samarbete, men vågar samtidigt utmana befintliga processer och rutiner med bakgrund av att du trivs i ett klimat som genomsyras av transparens och en påtaglig entreprenörsanda.

Övrig info:
Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Arbetstider: Heltid 8-17. Vi utgår från att du trivs med att arbeta tillsammans med dina kollegor i våra fina lokaler i Frösundavik, men vi erbjuder även möjlighet till deltid distansarbete.

Avseende att vi hanterar inkommande ärenden från både svenska och tyska kunder, kan det förekomma arbete på vissa svenska helgdagar. Detta beror på skillnader i helgdagar mellan Sverige och de tyska regioner där Convini är verksamma. För att säkerställa en god service till våra kunder söker vi därför dig som har en flexibel inställning och är beredd att arbeta vissa svenska helgdagar.

Convini

FöretagConvini