Transportadministratör

Publicerad2025-12-05
Ansök senast2025-12-28

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Som transportadministratör på BAUHAUS ansvarar du för att planera, administrera och följa upp det internationella transportflödet från leverantörer i Asien och Europa till BAUHAUS lager och/eller butiker. Rollen är operativt central i försörjningskedjan och säkerställer att våra varor transporteras kostnadseffektivt, i rätt tid och enligt gällande avtal, regelverk och kvalitetskrav.

Mer detaljerat innebär det:

Administrera och koordinera transportflöden (sjöfrakt och väg- och styckegods) från leverantörer: FOB- leveranser från Asien

FCA-leveranser från Europa

Säkerställa att bokningar görs enligt transportavtal och optimala fraktlösningar

Daglig kontakt med speditörer, leverantörer och inköp

Säkerställa korrekt och komplett transportdokumentation

Övervaka transportflödet från bokning till mottagning

Säkerställa korrekt debitering enligt avtal och incoterms

Registrera och uppdatera sändningar i BAUHAUS transport- och affärssystem TMS/ERP

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Start enligt överenskommelse. Placering: Norrköping.

Vem söker vi?

Eftergymnasial utbildning inom logistik/transport eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Dokumenterad erfarenhet av internationella transporter, helst både sjö- och vägtransport.

God förståelse för Incoterms, särskilt FOB och FCA.

Erfarenhet av tull- och transportdokumentation.

Vana att arbeta i TMS/ERP och med Excel på god nivå.

Svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad och noggrann med en hög administrativ kapacitet. Arbetet kräver att du också är proaktiv och trivs att jobba i ett högt tempo där prioriteringarna snabbt kan ändras. I och med att du har kontakt med många olika parter är det av stor vikt att du är kommunikativ och lösningsorienterad.

BAUHAUS erbjuder:

en kreativ arbetsplats där du får många kontaktytor inom företaget och ges möjlighet till egen utveckling och en spännande karriär, såväl i Sverige som utomlands då vi idag finns i 19 länder. BAUHAUS är en inspirerande arbetsplats med högt i tak och med mycket glädje och vi sätter stort värde i att vara en bra arbetsgivare. För att uppnå det och skapa en sund och hälsosam arbetsmiljö där alla kan känna delaktighet och få möjlighet att utvecklas, arbetar vi efter några riktlinjer, vi gillar därför om du tänker som oss kring en god arbetsmiljö.

Vi bidrar till en bra företagskultur och rolig arbetsplats

Vi uppmärksammar framgång och innovativa idéer

Vi arbetar för en trygg och säker arbetsmiljö

Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering

Vi accepterar ingen form av korruption

Vi arbetar för en hållbar utveckling

Vi följer policyer, riktlinjer och lagkrav

BAUHAUS strävar efter att låta medarbetarna växa med företaget och rekryterar ofta internt. Vi tycker det är viktigt att erbjuda våra medarbetare utveckling och därför har vi egna utbildningsprogram inom t ex försäljning och ledarskap, vi har också ett Talent-program där man ges möjlighet till personligutveckling och att ingå i mentorsprogram med en egen mentor, allt för att stärka den egna karriären. BAUHAUS är en av Europas största varuhuskedjor för verkstad, hem & trädgård med nästan 300 varuhus i 19 länder varav 24 varuhus, fem distriibutionsenheter och en webshop i Sverige. Vi är drygt 20.000 medarbetare i världen och ca 3000 i Sverige. Vi finns från Umeå i norr till Malmö i söder.

Bauhaus & Co KB

Liknande jobb

Logistikstrateg / logistikutvecklare till Lekia

Bravura Sverige AB

Malmö20/10 - tills vidare
Rekommenderat