Om jobbet
Dina arbetsuppgifter
Rollen är en kombinerad roll där du dels fungerar som Queue Coordinator , där du fördelar inkomna ärenden, dels som Team Coach , där du säkerställer att det beslutade agila arbetssättet följs samt ansvarar för den löpande utvecklingen av teamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Prioritera, initiera och följa upp inom vårt agila arbetssätt
• Identifiera och driva förbättringsarbete och uppdrag
• Säkerställa att dokumentation kring teamets åtaganden och leveranser finns
• Hålla i agila ceremonier, workshops och andra möten
Din profil och kvalifikationer
För att passa in i rollen som Team Coach söker vi dig som har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor. Du är strukturerad och trivs med att skapa ordning och reda. Som person är du kommunikativ och analytisk, har förmågan att se helheten och tvekar inte att komma med nya idéer. Vidare är du prestigelös och har en lösningsorienterad inställning. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna att du har en bredare teknisk IT-kunskap och kan vara delaktig i teamets arbete.
I denna tjänst kan tjänsteresor inom Sverige förekomma.
Vi ser gärna att du har:
• Arbetslivserfarenhet i ledande roll som Team Lead eller motsvarande
• Goda IT-kunskaper och erfarenhet av agilt arbetssätt inom drift och förvaltning
• Erfarenhet av DevOps och ITIL
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet av ServiceNow och Jira är meriterande.
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Utvecklas i din karriär
Bra anställningsförmåner
Varierande arbetsuppgifter
Har du några frågor kring tjänsten?
Christian Gidlöv, IT-rekryterare
Kontakta Christian Gidlöv på +46 734 159 383 eller christian.gidlov@centric.eu
Liknande jobb
Rollen är en kombinerad roll där du dels fungerar som Queue Coordinator , där du fördelar inkomna ärenden, dels som Team Coach , där du säkerställer att det beslutade agila arbetssättet följs samt ansvarar för den löpande utvecklingen av teamet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Prioritera, initiera och följa upp inom vårt agila arbetssätt
• Identifiera och driva förbättringsarbete och uppdrag
• Säkerställa att dokumentation kring teamets åtaganden och leveranser finns
• Hålla i agila ceremonier, workshops och andra möten
Din profil och kvalifikationer
För att passa in i rollen som Team Coach söker vi dig som har en god förmåga att bemöta och samarbeta med olika typer av människor. Du är strukturerad och trivs med att skapa ordning och reda. Som person är du kommunikativ och analytisk, har förmågan att se helheten och tvekar inte att komma med nya idéer. Vidare är du prestigelös och har en lösningsorienterad inställning. För att snabbt komma in i rollen ser vi gärna att du har en bredare teknisk IT-kunskap och kan vara delaktig i teamets arbete.
I denna tjänst kan tjänsteresor inom Sverige förekomma.
Vi ser gärna att du har:
• Arbetslivserfarenhet i ledande roll som Team Lead eller motsvarande
• Goda IT-kunskaper och erfarenhet av agilt arbetssätt inom drift och förvaltning
• Erfarenhet av DevOps och ITIL
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
Erfarenhet av ServiceNow och Jira är meriterande.
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Centric är ett IT-företag med ca 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Utvecklas i din karriär
Bra anställningsförmåner
Varierande arbetsuppgifter
Har du några frågor kring tjänsten?
Christian Gidlöv, IT-rekryterare
Kontakta Christian Gidlöv på +46 734 159 383 eller christian.gidlov@centric.eu
Liknande jobb
Centric
FöretagCentric