Om jobbet
Naturell AB utvecklar och tillverkar kosttillskott i form av tabletter och kapslar innehållande bland annat vitaminer, mineraler, örter, naturliga ingredienser och extrakt, adaptogener, nutraceutika och näringsämnen. Vårt huvudkontor och vår produktionsanläggning finns i Åkersberga utanför Stockholm. Vi är ISO-certifierade enligt FSSC 22000.
Vi söker Supply Chain Planner till vårt team!
Arbetsuppgifter:
skapa prognoser för leverantörer av material och uppdatera dem i takt med förändrade behov
fastställa och kontrollera optimal lagernivå
skapa inköpsordrar i Pyramid-systemet och skicka dem till leverantörer
bekräfta leveransdatum med leverantörer och uppdatera dessa i systemet för att säkerställa kontinuitet i produktionen
skapa instruktioner och rutiner för tvärfunktionella processer
förbättra inköpsprocesser
organisera transporter
beställa icke-produktionsrelaterat material
samordna hantering av arbetskläder för personalen
upprätta analyser, rapporter och sammanställningar på uppdrag av överordnad
säkerställa datakvalitet i systemet
samarbeta med andra avdelningar i företaget, leverantörer och kunder
lösa löpande problem
Kvalifikationer och krav:
högskoleutbildning (företrädesvis inom logistik, supply chain management, ekonomi, produktionsteknik eller liknande)
minst 1-3 års erfarenhet i en liknande roll inom supply chain planning, inköp eller logistik (gärna från tillverkningsindustrin)
erfarenhet av ERP-system (gärna Pyramid)
mycket goda kunskaper i MS Excel (analyser, rapporter, sammanställningar)
förmåga att arbeta med stora datamängder samt analysera och tolka dem
kunskap om lagerstyrning, transportorganisation och inköpsprocesser
Personliga egenskaper:
god förmåga att organisera arbetet och att prioritera uppgifter
analytisk förmåga och problemlösningsförmåga
noggrannhet och sinne för detaljer samt hög datakvalitet
kommunikativ och trivs med att arbeta i team samt samarbeta med olika avdelningar och externa partners
självständig och proaktiv i sitt arbete
Språkkunskaper:
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (ett krav vid kontakt med leverantörer samt hantering av dokumentation)
Meriterande:
erfarenhet av att skapa och implementera instruktioner och rutiner
kunskap om tvärfunktionella processer inom tillverkningsmiljö
erfarenhet av att förbättra processer och genomföra optimeringar inom supply chain-området
kunskap om lagerhantering och transportprocesser
Vi erbjuder:
En stimulerande och utmanande arbetsmiljö
Möjlighet till långsiktig anställning
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom företaget
Vi söker Supply Chain Planner till vårt team!
Arbetsuppgifter:
skapa prognoser för leverantörer av material och uppdatera dem i takt med förändrade behov
fastställa och kontrollera optimal lagernivå
skapa inköpsordrar i Pyramid-systemet och skicka dem till leverantörer
bekräfta leveransdatum med leverantörer och uppdatera dessa i systemet för att säkerställa kontinuitet i produktionen
skapa instruktioner och rutiner för tvärfunktionella processer
förbättra inköpsprocesser
organisera transporter
beställa icke-produktionsrelaterat material
samordna hantering av arbetskläder för personalen
upprätta analyser, rapporter och sammanställningar på uppdrag av överordnad
säkerställa datakvalitet i systemet
samarbeta med andra avdelningar i företaget, leverantörer och kunder
lösa löpande problem
Kvalifikationer och krav:
högskoleutbildning (företrädesvis inom logistik, supply chain management, ekonomi, produktionsteknik eller liknande)
minst 1-3 års erfarenhet i en liknande roll inom supply chain planning, inköp eller logistik (gärna från tillverkningsindustrin)
erfarenhet av ERP-system (gärna Pyramid)
mycket goda kunskaper i MS Excel (analyser, rapporter, sammanställningar)
förmåga att arbeta med stora datamängder samt analysera och tolka dem
kunskap om lagerstyrning, transportorganisation och inköpsprocesser
Personliga egenskaper:
god förmåga att organisera arbetet och att prioritera uppgifter
analytisk förmåga och problemlösningsförmåga
noggrannhet och sinne för detaljer samt hög datakvalitet
kommunikativ och trivs med att arbeta i team samt samarbeta med olika avdelningar och externa partners
självständig och proaktiv i sitt arbete
Språkkunskaper:
goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift (ett krav vid kontakt med leverantörer samt hantering av dokumentation)
Meriterande:
erfarenhet av att skapa och implementera instruktioner och rutiner
kunskap om tvärfunktionella processer inom tillverkningsmiljö
erfarenhet av att förbättra processer och genomföra optimeringar inom supply chain-området
kunskap om lagerhantering och transportprocesser
Vi erbjuder:
En stimulerande och utmanande arbetsmiljö
Möjlighet till långsiktig anställning
Konkurrenskraftig lön och förmåner
Kontinuerlig utbildning och utveckling inom företaget
Naturell AB
FöretagNaturell AB
