Strategisk inköpare till kunsultuppdrag i Stockholm!
Om jobbet
Vi söker just nu en strategisk inköpare inom förvaltning till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på heltid och förväntas starta15-maj-2025 och pågå till och med 15-maj-2026 med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetI rollen som strategisk inköpare kommer du att ansvara för att stödja förvaltningsorganisationen med kommersiella frågor i avtal. Du kommer att tolka avtalshandlingar, hantera kvalitetsavvikelser, vägleda medarbetare i användningen av avtalen samt genomföra omförhandlingar och förhandlingar av ändringar och tillägg. Vidare kommer du att arbeta med att utveckla och förbättra avtal och rutiner.
Du kommer också att driva hela upphandlingsprocessen för både tjänster och material, inklusive:
Arbetet sker tvärfunktionellt med många interna och externa kontaktytor, och du kommer att samarbeta nära tekniker, projektledare och leverantörer.
Övrigt:Start:15 maj 2025Slut:15 maj 2026Omfattning: Heltid
Placering:Vår kunds kontor i Sunbyberg, (resor kan förekomma, in-och utrikes)Distansarbete: Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Distansarbete kan som maximalt uppgå till 50% av arbetstiden
Bakgrundskontroll:Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs för uppdragetAnställningsform:Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
Det är meriterande om du även uppfyller följandekrav:
Önskade personliga egenskaper:
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på070-586 93 11.
Känn dig trygg som konsult hos Devotum
Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Yrkesinriktning Upphandlare Roll Inköpare Platser Stockholm
Om uppdragetI rollen som strategisk inköpare kommer du att ansvara för att stödja förvaltningsorganisationen med kommersiella frågor i avtal. Du kommer att tolka avtalshandlingar, hantera kvalitetsavvikelser, vägleda medarbetare i användningen av avtalen samt genomföra omförhandlingar och förhandlingar av ändringar och tillägg. Vidare kommer du att arbeta med att utveckla och förbättra avtal och rutiner.
Du kommer också att driva hela upphandlingsprocessen för både tjänster och material, inklusive:
- Upprättande av upphandlingsstrategi och affärspaketering
- Framtagning och annonsering av förfrågningsunderlag
- Utvärdering av anbud och förhandlingar
- Tilldelning och avtalstecknande
Arbetet sker tvärfunktionellt med många interna och externa kontaktytor, och du kommer att samarbeta nära tekniker, projektledare och leverantörer.
Övrigt:Start:15 maj 2025Slut:15 maj 2026Omfattning: Heltid
Placering:Vår kunds kontor i Sunbyberg, (resor kan förekomma, in-och utrikes)Distansarbete: Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Distansarbete kan som maximalt uppgå till 50% av arbetstiden
Bakgrundskontroll:Säkerhetsprövning och registerkontroll krävs för uppdragetAnställningsform:Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process.
Om digVi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav:
- Relevant högskole-/universitets-/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, alternativt minst 5 års erfarenhet av upphandling
- Minst 3 års erfarenhet av strategiskt inköp inom entreprenader (AB, ABT)
- Minst 5 års erfarenhet av offentlig upphandling enligt LUF/LOU
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du även uppfyller följandekrav:
- Erfarenhet av inköpsarbete inom elkraftsbranschen
Önskade personliga egenskaper:
- Affärsmässig och relationsskapande
- Självständig, initiativrik och resultatorienterad
- Flexibel och anpassningsbar
- Kommunikativ och tydlig
- Helhetsorienterad och lyhörd
Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på070-586 93 11.
Känn dig trygg som konsult hos Devotum
Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar.
Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
Yrkesinriktning Upphandlare Roll Inköpare Platser Stockholm
Devotum AB
FöretagDevotum AB
Visa alla jobb för Devotum AB